سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ , ۰۵:۴۱:۵۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۵/۵ ساعت ۱۹:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

باشماق، جزو پرترددترین مرزهای کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: علیرغم محدودیت هایی که با شیوع کرونا، در ترددهای مرزی ایجاد شده، مرز رسمی باشماق مریوان، جزو پرترددترین مرزهای کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در پنجمین شورای ساماندهی مبادلات مرزی و دومین کارگروه توسعه صادرات استان، بر ضرورت تسریع در ساماندهی مرز باشماق تاکید و اظهار داشت: علیرغم محدودیت هایی که با شیوع کرونا، در ترددهای مرزی ایجاد شده، مرز رسمی باشماق مریوان، جزو پرترددترین مرزهای کشور است که این مهم با همکاری مرزبانی میسر شده است.

وی در ادامه این جلسه، گفت: ۴ استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان مشمول استفاده از تخفیف سود بازرگانی در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی هستند که استان ما موفق ترین عملکرد را در این زمینه داشته است. 

جعفری در این خصوص اظهار داشت: میزان بهره مندی کردستان از تخفیف سود بازرگانی در۴ ماه اول امسال ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم برای ۲ استان کرمانشاه و آذربایجان غربی مجموعاً ۲۳ میلیارد تومان بوده است. 

معاون اقتصادی استاندار، با ابراز خرسندی از اینکه چنین فرصتی در استان جدی گرفته شده، از همه تلاشگران بخش خصوصی و دولتی استان که پای کار بودند و در این زمینه انجام وظیفه کردند، تقدیر و تشکر کرد. 

سایت دائمی نمایشگاه بین المللی استان، دیگر دستور کار این جلسه بود که مهندس جعفری در این خصوص خاطرنشان کرد: کمکی که در کردستان برای ساخت این نمایشگاه شده در هیچ استان دیگری نبوده و خوشبختانه در یکسال اخیر پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است. 

وی یادآوری کرد: در ساخت نمایشگاه بین المللی استان، حق و حقوق شرکت نمایشگاهی استان بابت برندی که ایجاد کرده باید محفوظ بماند.