جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۴:۳۲:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۵/۱۲ ساعت ۱۶:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

 جذب ۸۸ درصد سهم کردستان از تسهیلات تبصره ۱۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با اشاره به سهم ۸۰ میلیارد تومانی کردستان از تسهیلات تبصره ۱۶ در سال ۹۹ گفت: با همکاری خوب بانک های استان، ۸۸ درصد از این سهم جذب شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، اظهار داشت: تسهیلات تبصره ۱۸ به عنوان قرض الحسنه به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت می شود و سهم استان در سال ۹۹ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بود که ۸۸% آن جذب و پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: بانک های استان در جذب این تسهیلات همکاری خوبی داشتند و در کل پرونده سال ۹۹ بسته شد اما لازم است بهزیستی استان در شناسایی و معرفی افراد، بیشتر تلاش کند تا تسهیلات ۱۴۰۰ از این محل، اثربخشی بهتری داشته باشد.

جعفری در خصوص دستور کار پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به ماهش تورم کمک می کند و لازم است، پرداختی ها در حوزه سرمایه ای و تولید افزایش یابد.

وی افزود: اگرچه شرایط پرداخت تسهیلات از منابع داخلی با تسهیلات تکلیفی متفاوت است اما انتظار ما افزایش مصارف نسبت به منابع بانکهاست.