جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۰۱:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۲۹ ساعت ۱۷:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

 اولویت بندی در اجرای پروژه راه های روستایی مدنظر باشد

استاندار کردستان در جلسه شورای برنامه ریزی و اشتغال استان، بر ضرورت اولویت بندی در اجرا و تکمیل پروژه راه های روستایی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در این جلسه اظهار داشت: باید به شهرستان های استان تاکید کنیم، به هیچ عنوان پروژه (راه روستایی) جدید شروع نکنند و تکمیل پروژه های قبلی را در دستور کار داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها باید اولویت بندی شوند و روستاهای با جمعیت بیشتر در اولویت قرار گیرند.
مرادنیا با اشاره به تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان از سهم ۳۵۳ میلیارد تومانی استان در حوزه راه های روستایی استان، تاکید کرد: در این مرحله به هیچ عنوان نباید از این اعتبارات برای تسویه با پیمانکاران استفاده شود بلکه خرید ماشین آلات و تسویه را باید به مرحله بعد موکول کنیم.
استاندار کردستان، با ابراز تاسف از اینکه در استان به فرصت تهاتر (بدهی پیمانکاران به بانک ها) به صورت جدی نگاه نشده، افزود: باید نشستی با حضور دستگاه های ذیربط و بانک های استان تشکیل شود، اگر بتوانیم حداقل ۲۰۰ – ۳۰۰ میلیارد تومان از فرصت تهاتر استفاده کنیم بسیار به نفع استان است.
مرادنیا همچنین از روند کُند فروش اموال مازاد ادارات دولتی در استان گلایه و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با استفاده از این فرصت قانونی که در این مقطع وجود دارد، حق و حقوق پرسنل و برخی مشکلات دیگر در دستگاه ها، قابل حل است.
وی در خصوص اعتبارات اشتغالزای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز گفت: شرایط کشور به گونه ای است که باید به سمت تولید و اشتغال برویم لذا این فرصت برای ما مغتنم است و باید تلاش کنیم بیش از سهم استان، اعتبار جذب کنیم.
بهمن مرادنیا در این جلسه از دستگاه های استان خواست در مباحث مربوط به برنامه ریزی های بودجه به جد شرکت کنند و پاسخگویی به نامه ها و ارائه اطلاعات را که لازمه برنامه ریزی است، تسریع کنند.