پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۲۲:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۳۰ ساعت ۲۰:۴۶
لینک کوتاه مطلب:

مشکلات اقتصادی مانعی بر سر راه حمایت از تعاونی‌های توسعه عمران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، با اشاره به تاثیر تعاونی ها در ایجاد توسعه، اظهار داشت: به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی که سال هاست کشور با آن مواجه است تنوانسته ایم آنگونه که باید و شاید، از تعاونی ها حمایت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در اولین نشست ستاد عالی توسعه تعاون استان، گفت: تشکیل تعاونی های توسعه عمران اهداف مشخصی داشت اما به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم هایی که در مقاطع مختلف گریبانگیر کشور بود نتوانستیم از آنها حمایت کنیم و محدودیت منابع مانع از رشد این تعاونی ها شده است.

وی افزود: قسمت عمده حمایت ها با منابع میسر می شود و این حمایت ها از عهده بانک ها به تنهایی خارج است بلکه باید ساز و کار آن مهیا شود. 

جعفری خاطرنشان کرد: تعاونی ها باید طرح ها و پروژه های اولویت دار را تعریف و روی آنها سرمایه گذاری کنند. 

معاون اقتصادی استاندار در پایان با اذعان به اینکه دستگاه های ذیربط موظف هستند امکانات و فرصت های تعریف شده برای حمایت از تعاونی ها را اجرایی کنند، تاکید کرد: تمام هم و غم و دولت، استفاده از امکانات داخلی در شرایط موجود است لذا باید از فرصت ها نهایت استفاده را در راستای حمایت از تعاونی ها و توسعه استان داشته باشیم. 

شایان ذکر است، در حال حاضر تعاونی توسعه عمران شهرستان های بیجار، دیواندره و مریوان فعال هستند و در شهرستان سنندج نیز تعاونی تشکیل شده اما شروع به فعالیت نکرده است.