جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۲۱:۱۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۶/۳۱ ساعت ۱۵:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی تکمیل احداث باغات در پایاب سد آزاد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، گفت: برای تکمیل احداث باغات در پایاب سد آزاد،۵ میلیارد تومان تامین اعتبار شده که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در جلسه بررسی آخرین وضعیت انتقال آب سد آزاد برای احداث باغات در پایاب این سد، اظهار داشت: سال گذشته ۵۰۰ هکتار باغ احداث شد و امیداریم امسال هم با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته با اقدامات آب منطقه ای، مدیریت سد آزاد، جهاد کشاورزی و کمک های بسیج، مابقی این باغات که یک هزار و ۶۰۰ هکتار است و ۲۰۰ هکتار آن چاله کنی شده، تکمیل شود.
وی با توجه به اتمام شبکه های آبیاری ضمن ابراز امیدواری نسبت به تسریع در احداث باغات پایاب سد آزاد، تاکید کرد: لازم است مردم منطقه در قالب تعاونی های تولید همکاری بیشتری داشته باشند چون تا مردم به میدان نیایند، این کار قابل انجام نیست. چرا که در این طرح چاله کنی و غرس نهال به عهده مردم است
جعفری افزود: در خصوص تکمیل شبکه آبیاری و تامین آب مناطق مورد نظر، برخی کارهای جزیی مانده که باید پیمانکار جهاد در انجام آنها تسریع کند و تامین آب هم توسط مدیریت سد آزاد انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: این جلسه با هدف ایجاد هماهنگی هرچه بیشتر در راستای اجرای این طرح برگزار شده تا قبل از شروع فصل بارش بخشی از کار انجام و مابقی هم در اسفندماه نهالکاری شود.
معاون اقتصادی استاندار کردستان همچنین اظهار داشت: ایستگاه پمپاژ انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج ( تقویت آب شرب سنندج ) با خط انتقال شبکه آبیاری این باغات مشترک است لذا استفاده درست از این ظرفیت، نیازمند آموزش و استفاده صحیح در آبیاری است.