پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۴:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۷ ساعت ۰۰:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

توصیه های استاندار کردستان به شهردار جدید سنندج:

رعایت حقوق شهروندی، پاسخگویی، ارتقاء فضای سبز

استاندار کردستان، در مراسم تکریم و معارفه شهردار سنندج، از شهردار جدید خواست نکات مهمی از جمله رعایت حقوق شهروندی، پاسخگویی، ارتقاء فضای سبز، توجه به سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز، ساماندهی وانت بارهای دستفروشی، مناسب سازی فضای شهر برای معلولان و ... را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا، در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند و صادقانه و زحمات دلسوزانه شهردار پیشین سنندج، افزود: یکی ازویژگی های ایشان همدلی و همکاری با شورای شهر و در کنار آن همدلی و همفکری با مدیران استان بود.
وی همکاری و همدلی اعضای دوره قبل شورای شهر سنندج در صحنه خدمت به مردم را نیز قابل تقدیر دانست و خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه خود دانستیم و می دانیم که در خدمت مردم باشیم.
مرادنیا اضافه کرد: دیدگاه ما این بود که در سنندج به عنوان مرکز استان، باید تغییرات مثبتی ایجاد شود و وظیفه شورا و شهردار جدید سنندج است این تغییرات را با جدیت پیگیری کنند.
استاندار کردستان با یادآوری ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و ثبت جهانی هورامان در سازمان یونسکو، اظهار داشت: باید تلاش کنیم بحث موسیقی و گردشگری مباحث اول استان باشد لذا باید سنندج را به گونه ای زیبا بسازیم که زیبایی های خدادادی آن، بیشتر جلوه گری کند.
وی ضمن اذعان به اینکه (مدیران) دستگاه های اجرایی تا زمانی که حضور دارند در خدمت به مردم کوشا خواهند بود، از شورا و شهردار جدید سنندج خواست حقوق شهروندی در شهرداری سنندج رعایت شود تا مردم در مراجعه به شهرداری راضی برگردند، پاسخ درست بگیرند و سرگردان نشوند.
مرادنیا، اتاق شیشه ای شهرداری و پاسخگویی به مردم را عامل همراهی و همدلی مردم با برنامه های شهرداری دانست و ادامه داد: توجه به فضای سبز و فرهنگ سازی در این خصوص نکته مهم دیگریست که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در این چند سال بسیار تلاش کردیم تا فضای سبز افزایش یابد چرا که بر سلامت جامعه تاثیر بسزایی دارد.
حوزه ساخت و ساز در شهر سنندج، دیگر نکته مورد تاکید استاندار بود و در این خصوص گفت: هم باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود و هم با توجه به اینکه به دلیل رکود بازار مسکن و نبود مرتفع سازی در سنندج، سرمایه گذاری در حوزه مسکن کم است، باید جذب سرمایه گذار در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
مرادنیا در ادامه، تمرکززدایی و خروج صنوف از داخل شهر را از جمله اقدامات حائز اهمیت عنوان کرد و یادآور شد: وانت بارهای دستفروشی تبدیل به معضلی برای خیابان های سنندج شده است و این امر شایسته استان فرهنگی کردستان نیست.
وی اذعان داشت: ما نمی خواهیم کسب و کار آنها تعطیل شود بلکه باید شرایطی فراهم کنیم تا این موضوع ساماندهی شود و آنها هم باید همکاری کنند.
مرادنیا بر زیباسازی ورودی شهر و همچنین مناسب سازی فضای شهری برای معلولان تاکید کرد و گفت: معلولین هم شهروند هستند و حق دارند و باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم.
بازنگری در طرح تفصیلی شهر سنندج، یکی دیکر از اقدامات مورد نیاز از دیدگاه استاندار کردستان بود.
در پایان این مراسم از زحمات چهار ساله “حشمت الله صیدی” تقدیر و “انور رشیدی” به عنوان چهل و هفتمین شهردار سنندج معرفی شد.