چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۵۷:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۸ ساعت ۱۶:۰۹
لینک کوتاه مطلب:

توسعه کردستان به واسطه بخش کشاورزی میسر است

استاندار کردستان در دیدار با معاون امور زراعت وزارت کشاورزی، تاکید کرد: اگر می خواهیم در کردستان توسعه اتفاق بیفتد این مهم از طریق حوزه کشاورزی میسر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا، اهمیت تخصیص آب به حوزه کشاورزی استان را یادآور شد و گفت: فقط ۱۲% از اراضی آبی است لذا کردستان و بویژه شرق استان نیازمند توجه خاص است.
وی در ادامه به توسعه و تحولات ایجاد شده چند سال اخیر در حوزه کشاورزی استان پس از آبگیری و انتقال آب از سدها اشاره کرد و افزود: ادامه این روند به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.
مرادنیا همچنین به ارائه ۳ طرح پیشران کشاورزی استان اشاره کرد و تحقق این طرح ها را در توسعه و اشتغالزایی بسیار موثر دانست.
استاندار در ادامه از اعلام آمادگی سرمایه گذار خارجی معدن طلای قروه برای کمک به کشت فراسرزمینی خبر داد که این موضوع با استقبال معاون وزیر روبرو شد و با امکانپذیر خواندن این موضوع، در این زمینه قول پیگیری داد.
کشت قراردادی، بویژه با اقلیم کردستان عراق دیگر موضوع مورد بحث در این دیدار بود که استاندار عدم پایبندی به قرارداد را نقطه ضعف و دلیل عدم موفقیت این روش در کشاورزی کشور عنوان کرد.
مرادنیا همچنین بر لزوم ثبات در تصمیم گیری ها و دستورالعمل ها تاکید و خاطرنشان کرد: تغییر زود به زود در قوانین، به بهرهبرداران حوزه کشاورزی آسیب می رساند.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار با اذعان به اینکه بخش عمده اراضی کشاورزی کردستان دیم است، تصریح کرد: علیرغم خشکسالی ها و کمبود آب، کردستان در تولید و تحویل محصول، عملکرد خوبی داشته است.