پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۵۱:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۱۲ ساعت ۱۲:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج تخصیص یافت

 استاندار کردستان گفت: برای اجرای سریعتر پروژه چهار بانده گردنه صلوات‌آباد در محدوده همین روستا(صلوات‌آباد)، ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

 

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در بازدید از پروژه در دست ساخت چهار بانده گردنه صلوات آباد سنندج اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اتمام پروژه چهار بانده گردنه صلوات آباد در محدوده روستا و با هدف ایمن‌سازی و تسهیل تردد در این منطقه تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تامین شده است، افزود: اولویت کار در این پروژه، ایمنی است و باید در حین انجام طرح، ایمنی مردم روستای صلوات آباد نیز تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز با بیان اینکه تاکنون در پروژه گردنه صلوات آباد ۷۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: اعتبار امسال این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال است که ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و امیدواریم مابقی آن نیز به زودی تخصیص یاید.

عرفان مرادی به برنامه‌ریزی برای احداث پنج تونل به طول سه هزار و ۲۰۰ متر در این پروژه اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و تا پایان مهرماه، چهار کیلومتر دیگر زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه برای رفع نواقص و ایمن سازی به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اضافه کرد: در حال حاضر پیمانکاران ۴۰۰ میلیارد ریال طلب دارند که باید پرداخت شود، ضمن اینکه برای احداث پنج تونل ذکر شده نیز پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

گردنه صلوات آباد سنندج در محور سنندج – دهگلان، ۲۱ کیلومتر طول دارد و یکی از حادثه‌خیزترین مسیرهای استان کردستان است.