جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۲۰:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۲ ساعت ۰۲:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

شهرک جدید نیشتمان موجب کاهش چالش حوزه مسکن سنندج می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: ایجاد شهرک جدید نیشتمان موجب ساماندهی و کاهش چالش حوزه مسکن شهر سنندج می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ شهرام ملکی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت طرح ایجاد شهرک جدید نیشتمان سنندج در محل دفتر معاونت عمرانی استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نیاز ساماندهی وضعیت تامین زمین در حوزه مسکن سنندج در این راستا مطالعاتی در زمینه ساماندهی حریم و خارج از حریم شهری سنندج صورت گرفته است.
وی افزود: در این رابطه چندین گزینه برای مکان یابی شهرک مورد نیاز سنندج پیشنهاد و مطالعات و پایش میدانی انجام پذیرفت که در نهایت طرح جامع ایجاد شهرک جدید نیشتمان سنندج به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید و به استان ابلاغ شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با توجه به برنامه دولت برای تامین یک میلیون واحد مسکونی در کشور در نهایت ایجاد این شهرک می تواند نقش مهمی در تامین سهم استان در طرح اقدام ملی مسکن داشته باشد.
ملکی تاکید کرد: با توجه به اینکه تامین اراضی برای طرح اقدام ملی مسکن یکی از چالشی ترین موضوعات حوزه مسکن در سنندج می باشد قطعا ایجاد این شهرک می تواند یکی از راههای برون رفت این مشکل خواهد بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان تصریح کرد: شهرک نیشتمان سنندج به وسعت ۴۰۳ هکتار و با جمعیت بیش از ۲۸ هزار نفر و در قالب ۴ محله مسکونی به تصویب رسیده است.