پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۵:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۲ ساعت ۲۱:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

عملیات اجرای نمایشگاه بین‌المللی کردستان، تسریع شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی نمایشگاه بین المللی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ خالد جعفری در جلسه بررسی نحوه واگذاری سهام به سهامداران شرکت نمایشگاه های بین المللی استان، اظهار داشت: زمین محل احداث نمایشگاه بین المللی استان، صرفاً با کاربری نمایشگاهی به اتاق بازرگانی واگذار شده و عرصه آن به هیچ عنوان قابل واگذاری نیست، این الزام از سوی دولت ایجاد شده اما اعیان آماده مشارکت و سرمایه گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت نمایشگاه های بین المللی استان، رسمی ترین تشکیلات مورد قبول است و ایجاد شرکت موازی وجاهت ندارد بلکه همه باید با تمام توان تلاش کنیم که این نمایشگاه، در سطح پیش بینی شده، عملیاتی و اجرا شود. 

جعفری همچنین یادآور شد: با توجه به سیاست های تشکیل شرکت نمایشگاه های بین المللی، علاوه بر اتاق بازرگانی دیگر سهامداران هم می توانند بر اساس توان مالی خود و به منظور هم افزایی و تسریع در بهره برداری، در احداث نمایشگاه سرمایه گذاری کنند. 

طبق گزارش ارائه شده از سوی رییس اتاق بازرگانی سنندج، احداث ساختمان ۵ هزار متر مربعی نمایشگاه، ۶۵% پیشرفت فیزیکی دارد. 

شایان ذکر است، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و خانه صنعت و معدن، با سهام برابر، سهامداران شرکت نمایشگاه های بین المللی کردستان هستند اما زمین این پروژه صرفاً با کاربری نمایشگاهی، به اتاق بازرگانی واگذار شده و امکان مشارکت در عرصه وجود ندارد.