پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۱۳:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۷ ساعت ۰۲:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

اقدامات انجام شده در کردستان، نتیجه همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان است

استاندار کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در کردستان، توفیقات به دست آمده را نتیجه تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات که در قالب ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برگزار شد، اظهار داشت: شفاف سازی، جرات و جسارت مدیران استان و همکاری و تعامل میان دستگاه های اجرایی و نظارتی مباحث مهمی است که توسعه استان در گرو آن قرار دارد که خوشبختانه این فضا در استان وجود داشته و اتفاقات خوبی که افتاده نتیجه این همکاری هاست.
وی در ادامه اظهار داشت: کردستان، هم از عقب ماندگی های تاریخی رنج می برد، هم با مشکلات اجرایی و محدودیت فصل کاری مواجه است و هم وضعیت توپوگرافی استان، کار را سخت کرده لذا تعامل میان دستگاه های اجرایی و نظارتی در کردستان باید بیشتر از سایر استان های کشور باشد.
مرادنیا یادآور شد: علیرغم فضای همدلی و همکاری موجود در استان، فضای ترس هم وجود دارد و این امر مانع کار است.
استاندار کردستان، در ادامه افزود: فضای کار در استان زیاد است اما این فضا و نگرانی باید حل و فصل شود و در این راستا، اداره کل دیوان محاسبات می تواند سالانه جلساتی با دستگاه های اجرایی استان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در استان های کوچک تر با جمعیت کمتر که کمتر مورد توجه بوده اند، جرات و جسارت و ریسک پذیری هم کمتر است.
مرادنیا اضافه کرد: اگر چه در سالهای اخیر کارهای زیادی در حوزه آب و سدسازی، راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی بانه و آزاد بانه و مریوان و … انجام شده اما رسیدن کردستان به توسعه ای که لایق آن است جز با همدلی و همکاری بیشتر، میسر نمی شود.
استاندار کردستان در پایان این بخش از سخنان خود، حضور دکتر کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور را غنیمت شمرد و خواستار اعمال ماده ۱۱۲ مناطق عملیاتی برای همه شهرستان های کردستان شد و حذف این آیتم از حقوق کارمندان را موجب بروز مشکل برای آنان عنوان کرد.
در این مراسم از زحمات هیکلی، سرپرست دیوان محاسبات استان قدردانی و مقیاسی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد نظارتی در کردستان معرفی شد.