پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۹:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۷/۲۷ ساعت ۱۶:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

امکان کار و تولید در کردستان فراهم است/سرمایە‌گذاری در کردستان نیاز بە فرهنگ سازی دارد

استاندار کردستان تصریح کرد با فراهم شدن همە زمینە‌ها و همکاری بانک‌ها امکان کار و تولید در کردستان فراهم شدە است.

 

 

به گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در مراسم افتتاح فاز توسعه واحد تولیدی صادرات محور کیک، کلوچه و بسکویت کردستان با برند بوبوتو اظهار داشت:  این تولیدکننده و سرمایه گذار کردستانی ثابت کرده امکان کار و تولید در این استان وجود دارد.

وی ضمن تشکر از بانک هایی که از واحدهای تولیدی حمایت می کنند، افزود:  عده ای همواره مدعی می شوند که سرمایه گذار از این استان فراری داده می شود ولی با فعالیت و تولید واحدهای موفقی هم چون شرکت جاودان ستاره زیویه خط بطلانی بر چنین ادعاهایی کشیده می شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در این استان نیاز به فرهنگ سازی دارد، یادآور شد‌: جوانان خوش فکر و توانمند زیادی در استان داریم که با همت صاحبان سرمایه می توانند در بخش های مختلف کار و محصولات باکیفیتی را تولید و روانه بازار کنند.

مرادنیا اظهار داشت: بی شک با صادرات محور کردن تولیدات در حوزه های مختلف می توانیم شاهد پایداری تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد : بزودی طرح های تولیدی زیادی در استان که آماده افتتاح هستند به بهره برداری می رسند و این گام ارزشمندی در راستای توسعه استان است.

مدیر عامل شرکت جاودان ستاره زیویه در این مراسم اظهار داشت: سال ۹۴ در همین روز فاز نخست یک شرکت ورشکسته را تحویل و افتتاح کردیم و امروز شاهد به بهره برداری رسیدن فاز توسعه ای آن هستیم.

نجیب شریفی با اشاره به اینکه براساس توان تولید میزان اشتغال هم افزایش یا کاهش می یابد، اضافه کرد: اشتغال ابتدایی این واحد ۱۵ نفر بود و اکنون به ۱۴۰ نفر رسیده و امکان افزایش ۱۶۰ نفر دیگر را هم دارد.

وی با بیان اینکه در این واحد کیک های تخمیری که در اروپا در بوفه مدارس اجازه توزیع دارند تولید می شوند، افزود: قبل از شیوع کرونا به اتحادیه اروپا و مالزی صادرات داشتیم ولی در این ۲ سال بدلیل بسته شدن مرزها این بازار را از دست دادیم.

مدیر عامل شرکت جاودان ستاره زیویه ظرفیت سالانه تولید در این واحد را ۹ هزار و ۵۰۰ تن خواند و گفت: تاکنون برای راه اندازی این واحد ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

شریفی یادآور شد: بسته شدن ۱۷ روزه مرز باشماق مریوان هم ضربه زیادی به واحد ما وارد کرد و تا مرز نابودیم رفتیم ولی با تحمل کارکنان تولید را استمرار دادیم.