سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۶:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۱۲ ساعت ۱۸:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

تسهیلات قرض الحسنه به واحدهای زلزله زده مریوان پرداخت می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان مریوان پرداخت می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ شهرام ملکی ظهر امروزدر گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مصوبات سفر یکروزه اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان مریوان با بیان این مطلب اظهار داشت: در این سفر رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم تسریع در روند  بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده در مناطق زلزله زده شهرستان مریوان تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص نوسازی واحدهای مسکونی روستایی استان (۴۰ درصد ) از شاخص های کشوری ( ۵۱ درصد ) عقب تر می باشد لذا با تشکیل ستاد ویژه نوسازی واحدهای مسکونی با اولویت مناطق و شهرستان های دارای واحدهای غیر مقاوم نسبت به ساماندهی متقاضیان برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه اقدامات لازم به عمل آمده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: یقینا امید است تا با این روند جهشی بتوان ضمن ارتقاء این وضعیت شرایط ایجاد واحدهای مسکونی امن در برابر زلزله و مخاطرات طبیعی را فراهم کرد.

ملکی در پایان تاکید کرد: در این سفر همچنین کمکهایی به تکمیل طرحهای هادی روستاهای بازدید شده و نیز تهیه طرح مطالعاتی ویژه برای روستای شیخ عطار با رویکرد ایجاد اشتغال در این روستا مد نظر قرار گرفت.