پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۴۸:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۲۳ ساعت ۱۹:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

رسانەها فرهنگ مصرف بهینە انرژی را ترویج کنند/ بنگاه‌های تولیدی و صنایع، ذخیرەسازی سوخت جایگزین را مورد توجە قرار دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان رسانەها را بە تبلیغ و ترویج فرهنگ مصرف بهینە انرژی فراخواند.

 

بە گزارش پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، خالد جعفری در جلسه تبادل نظر و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش مصرف برق و گاز در فصل سرما گفت: بیشترین مصرف گاز کردستان در بخش خانگی است، بنابراین فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم برای مصرف صحیح و اصولی ضرورت دارد و صدا وسیما و رسانه های دیگر در این راستا نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه در کنار رسانه ها دستگاه های خدمات رسان و از جمله شرکت های گاز، برق و توزیع و پخش فرآوردهای نفتی باید مردم را مطلع و در جهت کاهش مصرف اطلاع رسانی کنند، گفت: با توجه به آغاز فصل سرما صرفه جویی در مصرف گاز از اولویت برخوردار است، چرا که با کمبود گاز نیروگاه های تولید برق نیز با مشکل مواجه می شوند.
جعفری عنوان کرد: در استان چهار واحد صنعتی عمده مصرف کننده گاز داریم که باید این واحدها و دیگر بنگاههای تولیدی تمهیدات لازم را برای ذخیره سازی سوخت موردنیاز در دستور کار داشته باشند تا تولید همچنان تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: نیروگاه تولید برق سنندج نسبت به ذخیره سازی سوخت مورد نیاز خود اقدام کرده و این روند تامین سوخت جایگزین بصورت مطمئن باید انجام شود تا امنیت خاطر برای مردم استان و بخشی از کشور حاصل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به ادارات و سازمان های دولتی نیز تاکیدکرد که ژنراتورهای موجود خود را سرویس و آماده نگه دارند تا در صورت لزوم بتوان آنها را برای تامین برق وارد مدار کرد.
جعفری ضمن یادآوری اینکه همه مردم، ادارات، نهادها و سازمانها باید همکاری لازم را در کاهش و مصرف بهینە سوخت برای گذر ازفصل سرما داشتە باشند، گفت: دستگاههای خدمات رسان آمادە هر نوع همکاری درجهت سرویس سیستم های گرمایشی و موتورخانە ها هستند .
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مردم با فرهنگ کردستان بتوان زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کرد.