سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۶:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱۴ ساعت ۱۸:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

باید به سمت تقویت مهارت آموزی در نظام آموزشی حرکت کنیم / اولویت دولت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است

استاندار کردستان گفت: در حال حاضر بیش از هر زمانی نیازمند توجه به مقوله مهارت آموزی هستیم و در این رابطه نظام آموزشی ما باید به سمت تربیت کردن جوانانی ماهر و دارای حرفه پیش برود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم افزار موبایل کشور در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای استان با بیان این مطلب اظهار داشت: امروزه بایستی جامعه و به ویژه نوجوانان و جوانان را به سمت مهارت آموزی سوق داد و در حقیقت برای رسیدن به این هدف نظام آموزشی نیازمند اصلاح است.
وی افزود: یکی ازموضوعهای مهم در کشورمان و کردستان بحث اشتغال و بیکاری می باشد، متاسفانه فرهنگ پشت میز نشینی از دهه های قبل به کشور ما تزریق شد که باید این عادت اصلاح شود، چراکه ما نیازمند اشتغال مولد در عرصه‌های مختلف هستیم.
زارعی کوشا در بخشی دیگر از سخنانش به رویکرد سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و وزیر تعاون در خصوص مقوله علمی مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: همه باید به سمت جوان گرایی در همه عرصه ها برویم.
استاندر کردستان خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های جوانان کردستان پیشگامی در حوزه نرم افزار موبایل است و در همه نقاط کشور، ظرفیت های بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید با تمرکز بر مزیت‌های نسبی و رقابتی، شاهد شکوفایی و عبور از نارسایی ها باشیم.
وی همچنین بر لزوم کارآمدی در نظام اجرایی کشور تاکید و ابراز داشت: اولویت دولت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، چراکه اقتصاد ما دچار بیماری مزمنی است که به دهه های گذشته برمی گردد که یکی از عوامل آن، فشارها و مشکلات بین المللی بوده است.
استاندار کردستان در پایان ضمن انتقاد از خودتحریمی و بی‌توجهی به پتانسیل های داخلی در ادامه گفت: تحریم های خارجی در مقابل تحریم‌های داخلی چندان مهم نیست و آن چیزی که کشور ما را مبتلا به اقتصاد دارای مشکل کرده، تحریم های داخلی است که باید از آن عبور کنیم.