جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۶:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱۴ ساعت ۱۶:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

شبکه بانکی کردستان باید پیشگام ایجاد جهش و تحول اقتصادی در استان باشد

استاندار کردستان تاکید کرد که شبکه بانکی استان باید پیشگام در ایجاد جهش و تحول اقتصادی در استان باشد و این مهم نیازمند انسجام و همفکری بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه خود با کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان پیشرفت اقتصادی را یکی از ارکان توسعه استان عنوان کرد و افزود: قطعا شبکه بانکی از عوامل مهم و موثر در پیشرفت اقتصادی است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رسیدن به پیشرفت هدفمند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از عرصه‌ها در کشور، توسعه ایجاد شده اما چون هدفمند نبوده، خود تبدیل به چالش شده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کردستان استانی غنی است و وضعیت امروز تناسبی با ظرفیت‌های استان ندارد.

زارعی‌کوشا با اشاره به آمار اعلام شده مبنی بر پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان در سال ۹۹ افزود: نیاز استان و توقع ما از شبکه بانکی بسیار بیشتر است و این مجموعه باید پیشگام ایجاد جهش و تحول اقتصادی در استان باشد

وی یادآور شد: برای اینکه شاهد جهش در پیشرفت و توسعه استان باشیم، نیازمند انسجام و همفکری هستیم.

استاندار کردستان در ادامه گفت: هر کجا که بانک ها به جای اینکه خود را نماینده بانک در استان بدانند، نماینده استان در بانک باشند، نتایج خوبی حاصل شده و یقین دارم این اراده در کردستان بیشتر از هر جای دیگری وجود دارد چرا که همه ما به محرومیت کردستان آگاهیم و می‌دانیم باید قدم‌های بیشتری برداریم تا فاصله ما با فقر افزایش یابد.

زارعی‌کوشا ضمن تقدیر و تشکر از اعلام همکاری سیستم بانکی استان، اظهار داشت: قطعا ظرفیت کارشناسی بانک‌ها، منحصر به کار بانکداری نیست و هر کدام از بانک‌ها در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری ورود کرده و مشکلات را ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کرده‌اید لذا در ستاد سرمایه گذاری از این تجربیات استفاده خواهیم کرد.

استاندار کردستان، وجود ارتباطات مثبت با وزرا بویژه وزرای اقتصادی و اعلام حمایت آنان از استان را فرصت دانست و تاکید کرد: باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

وی در پایان از بانک‌های استان خواست مسیر مدرسه‌سازی و کمک به توسعه فضاهای آموزشی را که برخی بانک ها در پیش گرفته اند ادامه دهند و با توجه به اینکه منطقه نایسر از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد، ساخت مدرسه در این منطقه را در اولویت قرار دهند.