شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۰:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۱۷ ساعت ۲۱:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در جشنواره پژوهشگران برتر:

پژوهش محوری گفتمان غالب مدیریت اجرایی استان خواهد بود / پژوهشگران سرمایە های گرانبهای استان هستند/ مقام معظم رهبری اصلی‌ترین حامی محققان و دانشمندان است

استاندار کردستان عنوان کرد کە پژوهش محوری گفتمان غالب مدیریت اجرایی استان خواهد بود .

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کردستان با بیان اینکه پژوهشگران گرانبهاترین سرمایه‌های استان هستند، گفت: اقدامات و جهت گیری‌ها باید به نحوی باشد که پژوهشگری و تحقیق به گفتمان اصلی و غالب در استان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حامی اصلی پژوهشگران و علم و تحقیق در کشور هستند، گفت: برجسته شدن تحقیق و پژوهش و پیشرفت‌های علمی دهه‌های اخیر مرهون تاکیدات و حمایت‌های مقام معظم رهبری است.
زارعی کوشا رویکرد مدیریت اجرایی استان را عنایت و توجه ویژه به کارهای مطالعاتی و پژوهشی دانست و اظهار کرد: جهت‌گیری و حرکت ما استوار بر پژوهش محوری است و در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی این مهم را مورد توجه قرار خواهیم داد.
استاندار کردستان عنوان کرد: امروز در کشور و استان با مشکلات و بحران‌هایی مواجه هستیم که ریشه آنها عدم توجه کافی به کارهای مطالعاتی و پژوهشی عمیق در گذشته است.
وی اصلاح و بازنگری بعضی رویکردها را در حوزه کلان الزامی دانست و گفت: بعضا پژوهشگران به دنبال مسائل و تحقیقاتی می‌روند که سنخیتی با نیازهای جامعه ندارد و این روند نیز نیازمند تغییر و اصلاح است.
زارعی کوشا بر ایجاد پیوند میان مسائل استان و موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد و افزود: از همه پژوهشگران توانمند استان می خواهم با نگاه مسئولانه، مدیران دستگاه‌های اجرایی را در حل مسائل و مشکلات یاری کنند.
در این مراسم با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان از ۱۰۷ پژوهشگر برتر استان تجلیل شد.