چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۱:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۹/۲۷ ساعت ۱۸:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان؛

علما ذخایر معنوی استان هستند

استاندار کردستان در دیدار با اعضای شورای افتاء و روحانیت استان، عنوان کرد که علما ذخایر معنوی استان بوده و نقطه اتکاء مدیران هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در این دیدار یادآور شد: علما و روحانیون کردستان، از سپیده دم انقلاب تاکنون‌ در سختی‌ها، جنگ، تحریم‌ها و در مقابله با ضد انقلاب در کنار مردم، انقلاب و نظام بوده‌اند و این دینی به گردن ماست که نباید فراموش کنیم.
وی افزود: ارتباط میان مجموعه اداری استان با مرکز بزرگ و شورای افتاء باید تقویت شود و ما به این مجموعه به عنوان یک ظرفیت بزرگ و ذیقیمت نگاه می کنیم.
زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: به رغم خدماتی که در ۴ دهه گذشته در کردستان شده اما به واسطه محرومیت‌های مزمن، این استان همچنان نیازمند کار و تلاش جدی‌تر و پیشرفت و تعالی است.
وی با اشاره به نگاه ویژه رییس جمهور، وزیر کشور و سایر وزرا به کردستان، تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانیم از فرصت دولت آیت الله دکتر رییسی، برای پیشرفت و توسعه اقتصادی استان، نهایت بهره را بگیریم.
استاندار کردستان با یادآوری سیاست فساد ستیزی دولت سیزدهم، افزود: در انتصاب مدیران به دنبال افراد سالم و توانمند در سالم‌سازی هستیم که در مبارزه با فساد جدی باشند .

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردم را به آینده کشور و نظام امیدوار کنیم باید تبعیض‌ها و فاصله‌ها از بین برود و در این مسیر به همراهی و همگرایی علما و روحانیون نیاز داریم.
وی در پایان سخنان خود بر پیگیری مشکلات و مطالبات علما و روحانیون استان تاکید کرد.
شایان ذکر است در این نشست حجت‌الاسلام عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز با ارائه گزارشی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۶۵ نفر طلاب فعال در ۲۱ مدرسه رسمی و سنتی استان مشغول به تحصیل و حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر روحانی در مساجد و مراکز فرهنگی استان مشغول به خدمت هستند.