جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۷:۲۲:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۶ ساعت ۲۲:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

 پیام تبریک استاندار کردستان در پی انتخاب شهر سنندج را به عنوان هفتمین پایتخت کتاب کشور

دکتر زارعی کوشا، استاندار کردستان در پیامی انتخاب شهر سنندج را به عنوان هفتمین پایتخت کتاب کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد را تبریک گفت.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ متن پیام دکتر زارعی کوشا به این شرح تست:

انتخاب و معرفی سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبری مسرت بخش و افتخاری برای مردم متدین و فرهنگ دوست سنندج و استان کردستان است، کسب این موفقیت نتیجه تلاش های همه دست اندرکاران این حوزه و نشان دهنده ظرفیت های بالای فرهنگی این مرز و بوم در مقوله کتاب و مطالعه است.

استان کردستان مفتخر و مسمّی به عنوان سرزمین هنر و فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری (دامت برکاته) است، اینک با انتخاب شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران بار دیگر وجهه فرهنگی و شاخص فرهیختگی اهالی شریف کردستان تاکید شد.

بدون شک بخش زیادی از موفقیت کسب شده به واسطه غنای بالای فرهنگی و هنری استان کردستان و تلاش دست اندر کاران است که ضمن تجلیل و پاسداشت فعالان ارجمند عرصه کتاب و کتابخوانی به ویژه کسانی که سالها برای اعتلای صنعت نشر در این استان تلاش می کنند، لازم است برای حفظ این موقعیت مهم فرهنگی از تمامی ظرفیت های استان کردستان بهره برداری شود.

ارائه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، مؤثر و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی و همچنین ایجاد هماهنگی و همکاری میان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی فعال امری ضروری است که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

بار دیگر ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به همه مردم استان کردستان و با تشکر از نگاه ویژه ی وزیر فرهیخته و با کفایت فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولیان محترم نهاد کتابخانه های عمومی و شورا و شهرداری سنندج، امید دارد در سایه حمایت های دولت سیزدهم از حوزه ی فرهنگ و هنر شاهد اعتلای بیش از پیش این بخش مهم در این خطه ارزشمند از ایران اسلامی باشیم.