چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۲۸:۳۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت ۱۹:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

تاکید بر تسریع در افتتاح پروژه‌های شهری سنندج/ شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عمران شهری کردستان تسهیل شود

استاندار کردستان در جریان بازدید از پروژه‌های مختلف شهری در سنندج، بر تسریع در افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا امروز پنج شنبه در بازدیدی چند ساعته، از مجموعه طرح‌ها و پروژه‌های حائز اهمیت عمران شهری سنندج بازدید کرد.

دکتر زارعی کوشا در جریان این بازدید که با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت، گفت: امروز به صورت خاص و مفصل از پروژه‌های عمران شهری سنندج و ناحیه منفصل شهری نایسر بازدید به عمل آمد و از نزدیک روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها شهری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سنندج ویترین استان کردستان محسوب می شود و باید از جهات و ابعاد مختلف روند توسعه آن دنبال شود، افزود: اگر سنندج توسعه پیدا کند بر دیگر شهرهای استان نیز اثرگذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی طی روزها و هفته‌های آینده پروژه‌های عمران شهری استان و شهر سنندج به صورت ویژه‌ و کارشناسی دنبال می‌شود.

زارعی کوشا با بیان اينکه بعضی از پروژه‌ها نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و تعدادی نیز به اعتبار و اخذ مجوز نیاز دارند، گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پروژه‌های عمران شهری در سنندج در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند تا مردم از منافع و مزایای آن بهره‌مند شوند.

استاندار کردستان در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت نایسر و ساماندهی این ناحیه منفصل شهری شد و اضافه کرد: این ناحیه دارای مشکلات متعددی است که از آن جمله می‌توان به کمبود فضاهای آموزشی اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون شش هزار دانش آموز از نایسر برای تحصیل به داخل شهر سنندج تردد می‌کنند و لازم است حتما در خصوص ایجاد فضاهای مناسب برای تحصیل دانش آموزان همت کرد.

زارعی کوشا همچنین خواستار تسهیل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌ه های عمران شهری و گردشگری شد و اظهار کرد: خوشبختانه ما با استقبال سرمایه‌گذاران در استان روبرو هستیم و هم اکنون هماهنگی‌هایی با یک کنسرسیوم اروپایی برای واگذاری و اجرای تعدادی پروژه تحول آفرین انجام شده است که با قطعی شدن آن اطلاع‌رسانی‌های لازم و مرتبط با آن انجام خواهد شد.

صبح امروز استاندار کردستان به همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از پروژه‌هایی همچون اتصال بلوار کردستان به بلوار آزادگان، کمربندی اسلام آباد، پارک آشتی فرجه، طرح گردشگری قشلاق – گریزه، دو مدرسه در دست ساخت نایسر، مرکز فرهنگی و هنری نایسر، پارک نیشتمان و پروژه اتصال بلوار ذکریا به بلوار دانشجو بازدید و به صورت کامل در جریان اجرا و زمانبندی اتمام این پروژه‌ها قرار گرفت.

در جریان این بازدیدها مسئولان و مدیران مربوطه نیز حضور داشتند و گزارش‌های در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌ها را مطرح نموده و در جریان همین بازدید بخش زیادی از مشکلات در مسیر اجرای پروژه‌ها رفع شد.