جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۰:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۸:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

توجه ویژه مجموعه مدیریتی کردستان به مناطق حاشیه/توجه به مسئله معیشت نیاز ضروری ساکنین در محلات حاشیه است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد که مجموعه مدیریتی استان به ساماندهی مناطق حاشیه و کم برخوردار توجه ویژه و خاص دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، محمد آیینی در جلسه استانی ستاد بازآفرینی شهری بر ضرورت انجام اقدامات بنیادی و کارساز در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: مردم مناطق حاشیه در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند و وظیفه ماست که برای آنها کار انجام دهیم.
آیینی یکی از عمده نیازهای مردم در مناطق حاشیه را برخورداری از مسکن مناسب و قابل قبول ذکر کرد و افزود: مسکنی که برای کم درآمدها و اقشار محروم ساخته می شود اگر هم کوچک باشد ایرادی ندارد به شرط آنکه کرامت مردم رعایت شود.
وی با بیان اينکه در دولت سیزدهم شرایط بحرانی محلات حاشیه و محروم رصد و مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: شرایط به نحوی است که در درجه اول باید برای معیشت مردمان ساکن در آن مناطق یک فکر اساسی صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در گام دوم باید به مسائل بهداشتی و پوشش درمانی ساکنان نواحی حاشیه توجه کرد که بسیار امر مهمی است و در کنار آن اشتغال و کار افراد را هم باید در نظر داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: باید نیازهای آتی و بازار کار استان را در نظر گرفت و متناسب با آنان زمینه های اشتغال آفرینی و رشد استعداد جوانان آن محلات را فراهم نمود.
آیینی عنوان کرد: در هر صورت نواحی و مناطق حاشیه شکل گرفته‌اند و باید نگاه تبعیض آمیز به آن محلات برداشته شود چرا که در برنامه های توسعه ای کشور بر ساماندهی این محلات تاکید شده و باید خدمات زیربنایی و روبنایی را تا رسیدن به میانگین استان در آن نواحی ادامه داد .
وی بهترین روش برای بازسازی و کار در مناطق کم برخوردار را استفاده از ظرفیت مردم عنوان کرد و گفت: اهالی محلات خود می توانند به بهترین شکل در آن نواحی کار و تغییر ایجاد کنند که اجرایی کردن این مهم خود یک نوع اجتماع محوری نیز محسوب می شود.
آیینی ادامه داد: ایجاد یک شبکه مردمی از خیرین برای بسترسازی در خصوص اجرایی کردن کارهای زیربنایی یک نیاز لازم و ضروری است و به همین دلیل باید به این مهم توجهی جدی صورت گیرد
وی در پایان از استاندار کردستان و شورای برنامه ریزی استان درخواست کرد که در تخصیص اعتبارات برای بهبود وضعیت مناطق کم برخوردار مساعدت لازم را داشته باشند و نهادهای حمایتی نیز در این مسیر کمک کننده باشند.