جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۲:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ساعت ۱۸:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در ستاد بازآفرینی شهری؛

لزوم همکاری تمامی ادارات در بازآفرینی شهری/ ارتقاء مناطق حاشیه نشین کردستان در دستور کار دولت است

استاندار کردستان ضمن اشاره به تلاش برای خدمت به مردم این استان، گفت: تمامی نهادها و ادارات دولتی که سهمی در ستاد بازآفرینی شهری به عهده دارند، باید به صورت فعال در این راستا مشارکت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، گفت: نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و کمیته امداد و دیگر ارگان‌ها که در برش کشوری سهمی برای بازآفرینی شهری دارند لازم است این سهم و تعهد را کاملا انجام دهند و تلاش کنند سهم بیشتر و مناسب تری را هم برای استان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه معاون عمرانی، مدیر کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت استان با تشکیل جلسه‌ای توافقات گذشته با دستگاه‌های اجرایی را بازنگری کنند و میزان کارهای انجام شده  در حوزه بازآفرینی شهری را به روز رسانی کنند، گفت: جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان دارای اهمیت است و این جلسات برای رسیدن به نتیجه و بازخورد بهتر هر ماه برگزار شود.

زارعی کوشا عنوان کرد: دستگاه‌های اجرای و متولی حوزه بازآفرینی شهری استان نباید چندان به ستاد کشوری وابسته باشند و خود باید کارها و برنامه‌های مناسبی را در استان اجرایی کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه مناطق کمتر برخورداری نظیر نایسر در سنندج تنها منطقه محروم استان نیست، یادآوری کرد: در سفر به شهرستان‌ها حتما از مناطق حاشیه بازدید خواهیم کرد و رفع مشکلات همه آن نواحی در سطح استان کردستان مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی به نقش شهرداری‌های استان در ساماندهی مناطق کم برخوردار استان نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شهرداران در اول دوره کاری خود قرار دارند و می‌طلبد در صدور پروانه و تسهیل شرایط برای ساخت وساز در این مناطق مساعدت خاص داشته باشند.

دکتر زارعی کوشا افزود: اگر مناطق کم برخوردار توسعه پیدا کنند، بخشی از مشکلات مدیریت شهری در کردستان رفع خواهد شد و به همین دلیل خود مدیران شهری باید در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشند.

در این جلسه با حضور استاندار کردستان و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تفاهم نامه‌ای میان راه و شهرسازی کردستان و شهرداری سقز  در حوزه بازآفرینی شهری به امضا رسید.