پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۳۰:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱۰ ساعت ۲۲:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان پای درد دل اعضای شورا/ کمک‌های دولت به شهرداری ۷۷ درصد افزایش یافت

استاندار کردستان در نشستی سه ساعته با منتخب اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان، بر برگزاری نشست‌های فصلی با اعضای شورا در راستای ارتباط و تعامل هر چه بهتر مدیران با نمایندگان مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با منتخبین شوراهای اسلامی استان به مناسبت نهم اردیبهشت و روز شوراها که بیش از سه ساعت به طول انجامید، کمیته انطباق فرمانداری‌ها را از برخورد سیاسی با مصوبات شوراها برحذر داشت و گفت: کمیته انطباق نباید وسیله اذیت و آزار شوراها و شهرداران باشد، بلکه وظیفه آن صرفا تطبیق مصوبات با قانون است.
وی ضمن قدردانی از زحمات اعضای شوراهای شهر و روستا که با پیگیری و تلاش فراوان در حال خدمت رسانی به مردم هستند، ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار، افزود: ما به صورت تقریبا کامل در جریان مشکلات شهر ها، روستاها و بخش ها هستیم، اما بیان نارسایی ها و کاستی ها توسط اعضای شورا که در میدان مشکلات هستند تاثیر گذاری بیشتری دارد.
زارعی کوشا که همواره به وفای به عهد با مردم و ایستادن پای وعده‌ها تاکید ویژه و خاص دارد برگزاری نشست های فصلی با منتخبین شوراها و شهرداران در  شهرهای مختلف را عامل ایجاد انگیزه و فهم عمیق و درست مسائل در حوزه عمران شهری برشمرد و گفت: مشکلات موجود در شهرداری ها و شهرهای استان فراتر از حدی است که بتوان در کوتاه مدت  آنها را حل کرد، اما جلساتی از این دست کمک خواهد کرد تا اولویت بندی مسائل را داشته باشیم و بدانیم کارها را باید از کجا پیگیری کرد.
استاندار کردستان تاکید کرد: شوراها به عنوان منتخب مستقیم مردم که فعالیت شان نقش مستقیم در زندگی عمومی دارد باید آشنایی کاملی با قوانین مرتبط با شوراها داشته باشند و از دادن وعده‌های فرا قانونی و نشدنی اجتناب کنند، چرا که عدم تحقق وعده ها چه از جانب آنان و چه از جانب مدیریت ارشد و میانی استان می تواند اعتماد عمومی را خدشه‌دار و موجب نا امیدی مردم شود.
وی مهمترین وظیفه شوراها را  انتخاب شهردار  دانست و بر حفظ همدلی میان اعضای شوراها و شهرداران برای خدمت رسانی به مردم تاکید کرد و گفت: انتخاب شهرداران باید با دقت و بر اساس توانمندی انجام شود تا بعدا شوراها مجبور به تغیر و استیضاح نشوند.
زارعی کوشا عنوان کرد: شوراها باید شهرداران را در توسعه و عمران شهری یاری دهند و همیشه استیضاح و برکناری را آخرین راه تلقی کنند، زیرا با ثبات مدیریت است که می‌توان به تغیر شرایط امید داشت.
وی به کمک دولت در پایان سال گذشته به شهرداری ها برای حل مشکلات مالی آنان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن ۷۷ درصد رشد کمک دولت به شهرداری ها بود و این نشان می‌دهد که دولت عزم جدی برای تقویت شهرداری‌ها دارد.
استاندار کردستان همچنین اعضای شوراها در سطح استان را ترغیب کرد در مدت زمان خدمت چهار ساله خود به فکر انجام کارهای ماندگار در حوزه‌های خود باشند و در کنار آن جذب سرمایه گذار در پروژه‌های عمران شهری را از نظر دور ندارند.
زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای شهرستانی و از سرگیری سفر به بخش ها بعد از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت:ما دنبال انجام‌ کار نمایشی نیستیم و سنگ بزرگ  برداشتن را  علامت نزدن می دانیم  ولی در تلاش هستیم در حد وسع و توان خود کارهای تاثیر گذار  انجام دهیم.
وی افزود: بعضی کارها وجود دارد که نیازمند اعتبار و هزینه خاصی نیست و تنها با یک تصمیم و اراده قابل انجام است که همان کار می تواند در مردم ایجاد امید کند.
در جلسه سه ساعته استاندار کردستان با منتخبین  شوراها که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در آن حضور داشتند مهمترین مشکلات و دعدغه‌های شهرهای و روستاهای استان از زبان منتخبین شوراه مطرح شد.