شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۳۶:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱۵ ساعت ۰۱:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

توسعه کردستان از مسیر گردشگری رقم می‌خورد

استاندار کردستان پالنگان را نگینی درخشان در استان توصیف کرد و گفت: زیرساخت‌های این منطقه بیش از گذشته توسعه می‌یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در بزرگترین جشن  رمضان در میراث جهانی هورامان در روستای پالنگان که با حضور دبیر کل یونسکو در ایران و تعداد زیادی مهمان از سراسر کشور برگزار شد، گفت:پالنگان نگینی درخشان در منطقه است که باید زیرساخت های آن برای حضور گردشگران بیش از گذشته توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های طبیعی، تاریخی و معنوی کردستان می‌تواند بسترهای لازم برای حضور گردشگران را فراهم کند، افزود: از روز حضور خود در کردستان بارها تاکید کرده‌ام  که توسعه استان از مسیر گردشگری رقم خواهد خورد و ماباید به این مهم توجه خاص و ویژه داشته باشیم.
زارعی کوشا عنوان کرد: امروز خدا را شاکرم که بعد از جشن های نوروز و معرفی سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان و در  استمرار  آن جشن‌ها برنامه های عرفانی از این دست شکل گرفته است.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به نقص زیرساخت‌های گردشگری منطقه پالنگان و هورامان اشاره کرد و افزود: ‌ از همه امکانات و ظرفیت ها برای توسعه و ارتقا زیر ساخت های  هورامان استفاده می کنیم تا بستر و زمینه حضور بیش از گذشته گردشگران فراهم شود.
وی گفت: با افزایش حضور گردشگران در منطقه هورامان که ثبت جهانی شده است درآمد سرانه مردم افزایش یافته و شاهد رونق و پیشرفت همه جانبه هورامان خواهیم بود.
دبیر کل یونسکو در ایران نیز در این مراسم منطقه هورامان را از شاهکارهای طبیعی ایران و جهان دانست و گفت:  امروز در منطقه ای ایستاده ایم که با تاریخ و فرهنگی چند هزار ساله برای همه جهانیان شناخته شده است.
حجت الله ایوبی اظهار کرد: کردستان با زبان هنر با جهانیان سخن می‌گوید و دیری نخواهد پایید که شاهد حضور گسترده گردشگران خارجی در این سرزمین زیبا خواهیم بود.
وی برگزاری برنامه های فرهنگی را یکی از اقدامات خوب استاندار کردستان عنوان کرد و افزود: در سایه تدابیر و مدیریت خوب آقای زارعی کوشا فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی خوبی در کردستان برگزار شده و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.
ماموستا حسینی امام جمعه کامیاران نیز در مراسم جشن بزرگ رمضان در میراث جهانی هورامان در روستای پالنگان  ضمن قدردانی از تلاش های استاندار کردستان در راستای تلاش برای توسعه همه جانبه استان، گفت: از اقدامات مهم استاندار انقلابی و توانمند کردستان اهتمام وی به برنامه‌های فاخر فرهنگی در راستای معرفی کردستان به ایران و جهانیان است.
وی گفت: کردستان و هورامان مهد تمدن، فرهنگ و دینداری است و هزاران سال است این مردم اصالت و غنای فرهنگی خود را حفظ کرد‌اند.
در این  مراسم  با شکوه که با حضور گسترده مردم از سراسر استان و کشور برگزار شد علاوه بر هنرنمایی گروه هزار دف حوزه هنری کردستان، گروه تنبور نوازی و هنرمندان دیگری با نواختن نی و شمشال به هنرنمایی پرداختند.