شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۶:۲۷:۲۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱۵ ساعت ۱۷:۰۷
لینک کوتاه مطلب:

اجرای طرح رتبه‌بندی مهمترین اقدام دولت سیزدهم برای حمایت از فرهنگیان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی مهمترین اقدام دولت سیزدهم در راستای حمایت از فرهنگیان به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، یوسف نوری در سفر به کردستان و در دیدار با استاندار کردستان به اقدامات اثرگذار دولت سیزدهم برای توسعه و اجرای عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: برای تسریع در اجرای پروژه‌های آموزشی امسال اعتبارات مورد نیاز در این حوزه را تا دو برابر سال گذشته افزایش داده‌ایم.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت تقویت نیروی انسانی و ارتقا معیشت معلمان و فرهنگیان است، گفت: کارهای بسیار بزرگی در این دولت انجام شده و یا در دست اقدام است اما آنگونه که شایسته است اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام نشده است.
نوری با اذعان به اینکه همکاری و هماهنگی مناسبی میان دولت و مجلس برای حل مشکلات فرهنگیان در جریان است، اظهار کرد: حدود ۶۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش حضور دارند که فاقد کد کارمندی و عموما خرید خدمتی و یا قراردادی هستند که تعین تکلیف آنان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمین در کشور، عنوان کرد: اجرای این طرح یکی از گام‌های اساسی و مهم دولت سیزدهم در راستای کمک به معلمین است و علیرغم همه محدودیت ها ما این طرح را به صورت کامل اجرادمی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود تسهیل در نقل و انتقالات معلمان را از دیگر اقدامات در راستای رفاه معلمان و تحکیم خانواده نام برد و اضافه کرد: نقل و انتقالات باید به گونه‌ای باشد که شهرهای کوچک از معلمان و نیروی توانمند خالی نشود.
یوسف نوری همچنین از پیشنهاد استاندار کردستان در خصوص ورود هلدینگ های سرمایه گذاری این وزارتخانه برای سرمایه‌گذاری در کردستان استقبال کرد و گفت: اگر بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شود این وزارتخانه حضور هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری خود را با توجه به ظرفیت‌های بزرگ استان غنیمت می‌داند.