شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۲۰:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۳ ساعت ۰۱:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

کارگران محور اصلی برای رونق تولید و رشد اقتصادی در جامعه هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان کارگران و تلاش های این قشر را محور اصلی در راستای تحقق شعار سال، رونق تولید و رشد اقتصادی در کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در مراسم تجلیل از کارگران نمونه واحد صنعتی لاستیک بارز کردستان گفت: دولت سیزدهم در اقدامی شجاعانه و با در نظر گرفتن کلیه جوانب مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آنها را آغاز کرد.
وی افزود: مزایای ارز ترجیحی به نفع اقشار مختلف مردم و طبقات ضعیف و کمتر برخوردار جامعه نبود و با ایجاد رانت تنها معدود افرادی از آن برخوردار می‌شدند‌.
رمضانی با بیان اینکه با سیاست‌های حمایتی حتما حمایت ویژه ای از اقشار کم  درآمد صورت می گیرد، از نخبگان، رسانه‌ها و افراد دارای مقبولیت اجتماعی درخواست کرد ابعاد و ضرورت های مردمی سازی یارانه‌ها را برای مردم تبیین کنند.
وی توجه به تولید و افزایش رونق اقتصادی را از مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: بخش بزرگی از ایجاد رونق اقتصادی و خودکفایی کشور در تولید کالاها با دستان پرتوان کارگران شریف رقم می‌خورد.
وی عنوان کرد: کارگران با تلاش و ایثارگری خود، محور اصلی برای تحقق شعار سال، یعنی رونق تولید و رشد اقتصادی هستند و به همین دلیل ایثار این عزیزان شایسته تجلیل و قدردانی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد در سال پیش رو با کار و تلاش بیشتر بسترهای رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم و خصوصا کارگران را شاهد باشیم.
وی بر حمایت از کارگران تاکید کرد و افزود: در سایه توجه ویژه دولت سیزدهم، میزان افزایش حقوق‌کارگزان در سال جاری بیشتر از سالهای گذشته بوده است و در کنار این مهم نیاز است سایر مسائل رفاهی کارگران از جمله در بخش مسکن هم مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد.
رمضانی بر ترویج آموزش های فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: توجه به مهارت آموزی باعث تامین نیاز بازار و ایجاد اشتغال می شود و به همین دلیل باید این مهم در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم توسعه شرکت لاستیک بارز کردستان، یادآور شد: اجرای فازهای بعدی این شرکت یکی از انتظارات جدی ماست و انتظار می رود که این مهم هر چه سریعتر عملیاتی شود.
در جریان برگزاری این مراسم از کارگران نمونه شرکت لاستیک بارز کردستان تقدیر به عمل آمد.