جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۱۹:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۵ ساعت ۲۱:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

روابط عمومی قلب تپنده و شاهرگ حیاتی یک سازمان است/اعتماد مردم مهمترین پشتوانه دولت برای مردمی کردن یارانه‌ها

استاندار کردستان، گفت: روابط‌عمومی می‌تواند تاثیرگذارترین بخش یک سازمان باشد و امروز روابط‌عمومی‌ها در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و طراحی نقش اساسی داشته و به قلب تپنده سازمان تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در ابتدای سخنان خود در مجمع عمومی شورای روابط‌عمومی‌های استان کردستان ضمن گرامیداشت سالگرد سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان، این سفر را بسیار تاثیرگذار، ماندگار، خاطره‌انگیز و حرکت‌آفرین عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این سفر، با فرهنگی خواندن کردستان، دیدگاه امنیتی به این استان را به سمت دیدگاه فرهنگی سوق دادند و مدیران و نخبگان استان را هم به این مهم توجه دادند که قدر این گنجینه فرهنگی را بیشتر بدانند.
استاندار کردستان با بیان اینکه ما باید آثار و برکات این سفر بسیار مهم را به مردم اطلاع رسانی کنیم، افزود: امروز بعد از گذشت بیش از یک دهه آثار و برکات این سفر پر خیر و برکت همچنان در استان جاری و ساری است.
استاندار کردستان در ادامه به بحث روابط‌عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: تمام آنچه در خصوص روابط‌عمومی‌ها گفته می‌شود منوط به تفویض اختیار از سوی مدیران نیست بلکه روابط‌عمومی باید اثبات کند فعالیت سازمان و دستگاه بدون او رو به جلو نیست.
وی با تاکید بر اینکه اگر حوزه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی فعال نباشد همه کارهای مدیران مسکوت و ابتر می‌ماند، اضافه کرد: روابط‌عمومی باید در حوزه انعکاس نظرات مردم نیز بدون لکنت و ترس، واقعیت‌های کف جامعه را به مدیر دستگاه خود منعکس کند.
زارعی‌کوشا با اشاره به وظیفه مهم روابط‌عمومی‌ها به عنوان یک شبکه اطلاع‌رسانی و جریان‌ساز، خاطرنشان کرد: معتقدم علیرغم نارسایی‌ها و کمبودها، اگر مجمع روابط‌عمومی‌ها نتواند جریان‌سازی کند، خودش نخواسته و تلاش نکرده‌است.
وی با یادآوری نقش مهم روابط‌عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی درست و به موقع، خاطرنشان کرد: هر کس باید نقش خود را به خوبی اجرا کند و اگر کسی وظیفه خود را به درستی انجام ندهد زمینه را برای فرافکنی و تخریب دشمنان فراهم کرده است.
وی به مسئله بسیار مهم جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در خصوص مسئله تبیین در جامعه تاکید کرده اند و روابط عمومی ها در این زمینه نقش و رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند.
*ارز ترجیحی باعث رکود تولید در کشور شد*
استاندار کردستان در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندهی ارز ترجیحی و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، گفت: این طرح از دهه ۷۰ تا امروز تکلیف همه دولت‌ها بوده که دولت‌ سیزدهم شجاعانه برای انجام آن ورود کرده است..
اسماعیل زارعی‌کوشا یادآور شد: یارانه تامین شده با ارز ترجیحی به جای تولید کننده و مصرف‌کننده به وارد کننده پرداخت می شد و این اختلاف بیش از ۲۰ هزار تومانی ارز کاملا به ضرر اقتصاد و تولید بود و همین سیاست غلط رکود تولید در کشور را به دنبال داشت.
وی افزود: جوسازی هایی که از خارج از مرزهای کشور شکل گرفته به این دلیل است که می‌دانند این جراحی اقتصادی یک جراحی به‌جاست و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.
نماینده ارشد دولت در کردستان در خصوص حمایت‌های پیش‌بینی شده دولت از تولید، اظهار داشت: دولت اعتبار لازم برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کرده است و موقتا تمام محدودیت‌های بانک مرکزی را برای پرداخت این تسهیلات کنار گذاشته است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت مردمی سازی یارانه ها یادآور شد: واقعا جای تعجب است که امروز افراد محدودی در کشور در خصوص اجرای این طرح تشکیک می کنند.
زارعی کوشا با بیان اینکه امروز همه فعالان اقتصادی روی اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها تاکید می کنند، بیان کرد: همراهی با مردم و تلاش در راستای اقناع آنها در خصوص اجرایی کردن این طرح یک مسئله مهم است و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

در جریان برگزاری این مجمع اعضای دوره هشتم شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کردستان نیز انتخاب شدند.