پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۶:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۷ ساعت ۲۱:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

لزوم ثبت جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم وزارت ارشاد/ کردستان خاستگاه اصلی بخش بزرگی از فرهنگ و هنر ایران است

استاندار کردستان علاوه بر قول مساعد مبنی بر حمایت و تقویت برگزاری جشنواره تئاتر کردی سقز در سال‌های آینده، وعده داد که ثبت این جشنواره در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز ، کردستان را خاستگاه بخش بزرگی از فرهنگ، هنر و ادبیات ایران زمین و دیگر مناطق کُردنشین عنوان کرد و گفت: کردستان بیش از داشتن ظرفیت و مواهب طبیعی فراوان، بیشترین پتانسیل و توان در حوزه فرهنگ و هنر را در منطقه کُردی به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه کردستان از دیرباز و در طول تاریخ پر افتخار خود با داشتن هنرمندان، ماموستایان و فرهیختگان به خود بالیده و ما باید این مسیر را با شایستگی ادامه دهیم، افزود: اعتقاد دارم که شهرستان سقز در دوران جدید در یک نقطه عزیمت قرار گرفته و با نظر گرفتن توانمندی های آن باید گام‌های بلندی در مسیر رشد و تعالی این منطقه برداریم.
استاندار کردستان کفت: تلاش در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان سقز با محوریت مسائل فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اولویت های اصلی دنبال می شود و در این راستا خود اهالی هنر نیز باید مشارکت و همراهی فعالی داشته باشند.
زارعی کوشا وعده داد: در سالیان آینده تمامی هزینه‌های هرچه باشکوهتر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی و هنری را تامین خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا جشنواره تئاتر کردی سقز در تقویم سالیانه برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.
استاندار کردستان عنوان کرد:جشنواره تئاتر کردی سقز علاوه بر ایجاد فرصت برای بروز استعدادها، می‌تواند فرصتی برای تقویت همدلی و برادری بیشتر در منطقه کُردی و میان دیگر کُردها در کشورهای اطراف باشد.
در ابتدای این مراسم جعفر توان سرپرست فرمانداری شهرستان سقز گزارشی از روند برگزاری این رویداد و ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرستان را ارائه نموده و در ادامه گروه ها و هنرمندان برتر این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.