پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۲:۴۹:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۲۹ ساعت ۰۱:۰۲
لینک کوتاه مطلب:

سفر تاریخی مقام معظم رهبری جلوه های مغفول فرهنگی و هنری کردستان را نمایان کرد

استاندار کردستان سفر تاریخی مقام معظم رهبری به این استان را زمینه ساز معرفی بخشی از ظرفیت‌های نهفته و مغفول مانده فرهنگ، هنر و ادبیات این استان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم روز کردستان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران استان برگزار شد، اظهار کرد: در ایام سالروز سفر پر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان قرار داریم و نکته مهم این سفر، استقبال تاریخی و بی سابقه مردم این استان از معظم له می باشد.
وی ادامه داد: تاریخ استان کردستان را می شود به دوران قبل از این سفر و بعد از آن تعریف کرد، چرا که این سفر برکات و دستاوردهای بی نظیری برای استان به دنبال داشت که مهمتر از همه آنها تجلی عشق و ارادت کردها به رهبر عزیز انقلاب و ولی امر مسلمین در قالب استقبالی بی نظیر و شکوهمند بود.
استاندار کردستان عنوان کرد: استقبال تاریخی مردم کردستان برای همیشه بسیاری از توطئه ها و دسیسه های دشمن برای این منطقه را خنثی کرد و نشان داد که به رغم همه شیطنت ها و همه جوسازی ها، مردم کردستان جزو وفادارترین و علاقمندترین افراد به نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند.
وی در تشریح آنچه که در این سفر علاوه بر دستاوردها و فعالیت های عمرانی و اقتصادی محقق شد افزود: تبیین نگاه جدید از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگی بودن آن مهمترین دستاورد این سفر تاریخی بود.
زارعی کوشا گفت: نگاه به کردستان بعد از این سفر و در سایه تدبیر و هدایت ارزشمند معظم له از امنیتی به فرهنگی تغییر کرد و یک نگاه جدید مبتنی بر توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری و نخبگانی شکل گرفت و امروز نیز بیش از پیش نهادینه شده است.
وی با بیان اینکه این اتفاق بسیار مهم و بزرگ همگان را متوجه ظرفیت ها و گنجینه های فرهنگی و هنری این استان نمود، اظهار کرد: در جریان همین سفر بود که بسیاری از چهره های علمی، فرهنگی، هنری و ادبی استان در سایه نگاه رهبری شناسایی و معرفی شدند.
استاندار کردستان افزود : این اتفاق مهم فرصت های جدیدی را فراهم کرده است تا در زمینه فرهنگی فعالیت های بهتری داشته باشیم و راهبرد اصلی ما برای پیشرفت و تعالی استان اعتلای فرهنگی است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در سایه نگاه ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با عنایت به ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد، گفت: خوشبختانه قبل از این سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شده بود و در ابتدای امسال، سنندج پایتخت نوروزی جهان شد و همه این موارد غنای فرهنگی این استان و شهر سنندج را به نمایش گذاشت و باعث خوشحالی مردم کردستان شد.
زارعی کوشا گفت: امیدواریم که در سایه نگاه بلند و ارزشمند دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور نسبت به استان کردستان، در این دوره شاهد پیشرفت و تعالی استان در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر باشیم.
در ادامه این مراسم علاوه بر سخنرانی نماینده ولی فقیه در کردستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پوستر سه جشنواره فرهنگی و هنری نیز رونمایی شد و از فعالان عرصه ادبیات کردستان نیز تقدیر و تجلیل شد.