جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۱۸:۱۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۳۱ ساعت ۰۴:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

رفع مشکلات تولیدکنندگان کردستانی نیازمند اقدام جهادی است

استاندار کردستان خواستار حضور جدی سرمایه‌گذاران در حوزه تولید و ایجاد اشتغال شد و گفت: رفع مشکلات تولیدکنندگان کردستانی نیازمند اقدام و کاری جهادی از سوی همه مدیران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر جمعه در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک کردستان، اظهار داشت: آغاز بکار و ادامه اجرای منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان که سال گذشته مصوب شد، جلوتر از شش منطقه تجاری دیگر مصوب در کشور در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه پارسال مشاور منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مشخص و مطالعات آن در حال انجام است، افزود: هرچند با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما با قدرت، برای آماده شدن زیرساخت‌های مناطق آزاد تجاری در استان تلاش می‌کنیم، چرا که اجرایی کردن این مهم رونق و جهش اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار کردستان یادآور شد: از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان که زمینه رشد اقتصادی استان را فراهم می‌کنند، حمایت کرده و امیدواریم به تعالی و پیشرفت در حوزه اقتصاد، خلق ثروت و افزایش درآمد سرانه خانواده‌ها برسیم.
زارعی‌کوشا بر لزوم ارتباط مستمر تولید، کشاورزی، صنعت و خدمات با مدیران استان تاکید کرد و ادامه داد: از مدیران خواسته‌ایم خود پیگیر مشکلات تولیدکنندگان و رفع آن باشند، نه اینکه تولید کنندگان دنبال مدیران باشند و دائم دغدغه بیان مشکلاتشان را داشته باشند.
وی با بیان اینکه مدیران نباید پشت میز نشین بوده و منتظر مراجعه تولیدکنندگان باشند، تاکید کرد: اگر شعار حمایت از تولید می‌دهیم، لازمه آن این است که پیگیر احصاء مشکلات و خواسته‌های تولید کننده باشیم و آن را برطرف کنیم.
استاندار کردستان یادآور شد: تولید کنندگان استان جزو کم توقع‌ترین فعالان عرصه تولید در کشور هستند، ضمن اینکه برندها و موفقیت‌هایی در حوزه تولید داریم که اگر در استان‌های دیگر بود، قطعا تبلیغات زیادی برای آن می‌شد، بنابراین باید قدردان و حامی تولیدکنندگان باشیم.
زارعی کوشا با بیان اینکه همت و غیرت تولیدکننده را باید قدر نهاد، اظهار داشت: حیف است از ظرفیت منابع انسانی و پتانسیل‌های مختلف اقتصادی استان به خوبی بهره گرفته نشود.
وی با تاکید بر اینکه خود و مدیران را نسبت به عبور از توسعه نیافتگی و این وضعیت مکلف می‌دانم، گفت: باید شب و روز را با دغدغه سر کنیم و مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کنیم.

وی افزود در ابتدای ورودم به استان، جذب اعتبارات در اشتغال خرد و خانگی، تقریبا صفر بود اما در چهار ماه آخر پارسال، این رقم به ۱۰۰ درصد رسید.
استاندار کردستان با این هشدار که مدیرانی اعتبارات مربوط به تسهیلات یا سرمایه‌گذاری را به مرکز برگشت دهند بخشیده نخواهند شد، اضافه کرد: اگر با روال عادی دریافت اعتبارات را طی کنیم، قادر به کاهش فاصله با استان‌های دیگر نخواهیم بود.
زارعی کوشا از سرمایه‌گذارانی که دارای طرح هستند و زمین دریافت کرده‌اند، خواست کارشان را شروع کنند و ادامه داد: از تولید کننده واقعی حمایت می‌کنیم نه کسی که با نام تولید بخواهد فرصتها را از دست دهد.