جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۰:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۳۰ ساعت ۰۳:۰۷
لینک کوتاه مطلب:

منابع انسانی شایسته، توانمند و با استعداد مهمترین منبع برای توسعه کردستان هستند

استاندار کردستان با بیان این که ما می‌خواهیم کردستان به عنوان استانی مستعد و توانمند شناخته شود تاکید کرد در این مسیر، نقش منابع انسانی شایسته، توانمند و با استعداد از سایر منابع نظیر معادن، آب، زمین و … مهمتر و بالاتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در جشنواره رسم جوانمردی که به منظور تجلیل از مدال‌آوران، ورزشکاران، مربیان و داوران کردستانی حاضر در رقابت‌های جهانی، آسیایی و بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار داشت: خوشایند نیست که کردستان را محروم خطاب کنند و از روی ترحم مورد توجه قرار گیرد.
استاندار کردستان ورزشکاران و نام‌آوران را سندی بر این مدعا عنوان کرد و گفت: در گذشته برخی رشته‌های ورزشی شرایط بهتری داشتند که باید آنها را احیا کنیم و امروز در برخی رشته‌ها شاهد ظهور پدیده‌هایی هستیم که باید از آنها حمایت کنیم.
زارعی‌کوشا یادآور شد: حمایت از ورزش نیازمند تامین مالی است و این مهم با حرف،شعار و سخنرانی اتفاق نمی‌افتد. ایشان با اشاره به محدودیت‌های منابع دولتی افزودند باید به فکر تامین این منابع از طریق بخش خصوصی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: صنایع‌، معادن و واحدهای تولیدی ما باید به این مسیر قدم بگذارند لذا باید آنها را تقویت کنیم تا بتوانند به عرصه تامین مالی حوزه ورزش ورود کنند.
استاندار کردستان در ادامه با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به استان، ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی برای ایجاد و تقویت صنایع تصویب شده است، افزود: در این مصوبات بر جلوگیری از خام فروشی معادن و حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده تاکید شده و در حوزه کشاورزی نیز باید به سمت صنایع تبدیلی برویم، واگر این موارد محقق شود بخش ورزش هم تقویت خواهد شد.
وی در این خصوص بیان داشت: در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در مورد اقتصاد ورزش بحث و‌ قرار شد در مقابل قدم‌هایی که ما برای حوزه اقتصادی استان برمیداریم آنها نیز از حوزه ورزش حمایت کنند.
زارعی‌کوشا در پایان از افتخارآفرینی‌ها و اخبار خوب و مستمر حوزه ورزش استان تقدیر کرد و گفت: معتقدیم کردستان باید به انحاء مختلف سر تیتر اخبار و رسانه‌های منطقه و حتی جهان باشد و در‌ همین راستا هفته آینده میزبان سفیران یونسکو ۱۳ کشور برگزار کننده نوروز هستیم تا سنندج رسما به عنوان پایتخت نوروز جهان معرفی شود.
وی خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌ها برای این است که بگوییم کردستان اگرچه به برخی دلایل، محروم مانده اما نه تنها محروم نیست بلکه استانی مستعد است.
شایان ذکر است، در این مراسم از ۴۲ نفر افتخارآفرین حوزه ورزش کردستان که در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند و نیز از خانواده معظم ۵ شهید سرافراز استان تقدیر شد.