پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۳۳:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲۹ ساعت ۱۷:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

کردستان مظهر همدلی و وحدت در ایران اسلامی است

استاندار کردستان تاکید کرد که کردستان از آغاز انقلاب اسلامی مظهر و نماد همدلی و وحدت در کشور بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در اولین اجلاس منطقه‌‌ای وحدت اسلامی در سنندج ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این اجلاسیه مهم در استان گفت: کردستان همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنانی بوده است که وحدت و برادری را برنمی‌تابیدند و با توسل به حربه‌های گوناگون در صدد ایجاد تفرقه بوده اند.
وی کردستان را یکی از استان‌های پرظرفیت و خواستگاه بسیاری از علما و عرفایی دانست که مروج وحدت و برادری بوده‌اند.
زارعی کوشا افزود: در راه ایجاد این انسجام و اتحاد خون بیش از پنج هزار ۴۰۰ شهید بومی و ۱۸ هزار شهید از سراسر کشور در این منطقه بر زمین ریخته است .
مقام عالی دولت در کردستان اضافه کرد: امروز وحدت موجود در استان کردستان خوار چشم فتنه‌گران و موجب نا امیدی دشمنانی شده است که به ایجاد شکاف در امت اسلامی دل بسته اند.
استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد، آثار و برکات اولین اجلاسیه منطفه‌ای وحدت اسلامی موجب تقویت وحدت و بصیرت افزایی آحاد مسلمانان شود و کردستان در کنار استان‌های مانند کرمانشاه، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و گلستان همانند گذشته مملو از برادری و وحدت باشد.
اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی سنندج و با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی و علمایی از اقلیم کردستان عراق با هدف تبیین گفتمان امت واحده اسلامی در حال برگزاری است.