جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۵:۰۶:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۳۰ ساعت ۲۳:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

ارادت به اباعبدالله علیه السلام فراتر از مرزهای جهان اسلام است

استاندار کردستان تاکید کرد: ویژگی آزادمردی امام حسین (ع) در طول تاریخ علاوه بر اینکه مسلمانان را با هر تفکری جذب کرده است، باعث شده پیروان سایر ادیان هم مجذوب و ارادتمند آن حضرت شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در سومین جلسه ستاد اربعین استان، اظهار داشت: مراسم پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین نه تنها موضوعی اعتقادی بلکه مسأله‌ای راهبردی برای جهان اسلام است.
وی افزود: ویژگی آزادمردی امام حسین (ع) در طول تاریخ علاوه بر اینکه مسلمانان را با هر تفکری جذب کرده است، باعث ارادتمندی پیروان سایر ادیان به آن حضرت شده است.
زارعی‌کوشا در این جلسه خواستار بسیج ظرفیت‌های همه ادارات کردستان علاوه بر کمیته‌های ۱۳ گانه این ستاد، در جهت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) شد و افزود: باید کمیته اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیما و همکاری سایر رسانه ها، محل موکب‌ها و پایگاه‌های درمانی را به خوبی اطلاع‌رسانی کنند و نقش کردستان در برگزاری این مراسم برجسته شود.
وی با ابراز رضایت از انجام تعهدات کردستان به عنوان استان معین کمک به راه‌اندازی موکب‌های استان کرمانشاه و مرز خسروی، خاطرنشان کرد: برای تقویت موکب‌های شهرستانی نیز نیازمند تشکیل کمیته مردمی برای ساماندهی و جذب مشارکت‌های مردم و کمک‌های واحدهای اقتصادی هستیم.
زارعی‌کوشا همچنین اهمیت رجوع به تجربیات گذشته را یادآور و خواستار بررسی مجدد نیاز موکب‌ها و آماده‌باش کامل بالگردهای امدادی شد.
استاندار کردستان، در خصوص عضویت مدیران دستگاه‌های اجرایی در موکب‌ها، تصریح کرد: حضور شخصی در راهپیمایی اربعین بلامانع است اما با توجه به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در قبال مردم مسؤولند، مراقب باشند وظایف آنها تحت تاثیر حضور در موکب‌ها قرار نگیرد.