جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۹:۲۶:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۲ ساعت ۱۴:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

توسعه راه‌های روستایی کردستان بایستی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد که توسعه راه‌های روستایی کردستان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ شهرام ملکی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه راهداری استان حدود هشت هزار کیلومتر راه که بخش عمده آن راه روستایی است وضعیت مطلوبی ندارد و ضروریست برای بهبود وضعیت فعلی تلاش مضاعف صورت گیرد.
وی افزود: با وجود اینکه در چند سال اخیر در حوزه راه های روستایی عملکرد خوبی داشته ایم اما استان هنوز در بخش جاده های اصلی وضعیت مناسبی ندارد و با میانگین کشوری فاصله معناداری داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین با تاکید بر اینکه ۵۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد جاده آسفالته است، در ادامه گفت: از این تعداد نیز حدود ۲۲۲ روستا بالای ۵۰ و ۱۰۰ خانوار جمعیت دارند.
ملکی در پایان گفت: متاسفانه هم اکنون هیچ استانی در کشور وجود ندارد که در مقایسه آمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار جلوتر از کردستان از لحاظ عدم برخورداری باشد، لذا انتظار داریم در این بخش مسوولان کشوری به ما کمک و از هر ظرفیتی استفاده کرده تا بتوانیم جهش خوبی در این بخش داشته باشیم.