پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۴۴:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۴ ساعت ۰۳:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

زمین‌های مرغوب در طرح نهضت ملی مسکن از محرومان دریغ نشود/ ضرورت تامین مصالح ساختمانی از تولیدات استان

استاندار کردستان عنوان کرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نباید تبعیضی در خصوص واگذاری اراضی مرغوب به اقشار ضعیف و محروم جامعه روا داشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در هشتمین جلسه شورای مسکن استان کردستان،  با بیان اینکه خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه از اصلی‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است، گفت :ادارات و سازمان‌ها اگر زمین مازادی در اختیار دارند باید آن را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند و بهتر است در این رابطه هیچ گونه خساستی به خرج ندهند.
وی افزود:بهره‌مندی اقشار ضعیف جامعه  از زمین‌های مرغوب در طرح نهضت ملی مسکن که از هیچ گونه روابطی در ساختار اداری برخوردار نیستند حق آنان و به ذات عدالت و توزیع برابر فرصت‌ها و امکانات نزدیکتر است.
زارعی کوشا با تاکید بر سرعت بخشی در جبران برخی عقب‌ماندگی‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: کارکنان و شاغلان ادارات، نهادها و سازمان‌هایی که واجد شرایط هستند و اراضی مازاد خود را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می‌دهند می‌توانند در اولویت بهره‌مندی از این زمین‌ها برای ساخت مسکن قرار بگیرند.
زارعی کوشا فرمانداران را مسؤول اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها نام برد که باید هرگونه اقدامی از جمله خرید، الحاق یا واگذاری اراضی ادارات با نظارت و هماهنگی آنان  انجام شود.
استاندار کردستان  در ادامه  ارزیابی و تایید متقاضیان نهضت ملی مسکن را موضوعی حایز اهمیت و حساس ارزیابی کرد و گفت : روستاها کانون‌های تولید در استان محسوب می‌شوند و نباید روند تایید و ارزیابی متقاضیان به شکلی صورت بگیرد که منجر به خروج و مهاجرت روستانشینان به شهرها شود.

وی ساخت مسکن  را علاوه بر خانه دار شدن مردم، موجب رونق اقتصادی در همه بخش‌ها ارزیابی کرد و گفت: سیاست‌گذاری‌ها باید به شکلی صورت بگیرد  که شرکت های پیمانکاری و سازندگان واحدهای مسکونی از تولیدات و مصالح ساختمانی خود استان استفاده کنند که این مهم می‌تواند  علاوه بر گردش مالی مناسب رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را در پی داشته باشد.
زارعی کوشا با بیان اينکه انتظار می‌رود  پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان سرعت بگیرد، افزود:حتی با پیشی گرفتن  تعداد متقاضیان از سهمیه وضع شده ، دولت در این راه متوقف نخواهد شد و همه همت خود را برای موفقیت کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان به کار خواهد گرفت.