پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۹:۲۴:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۶/۲۹ ساعت ۱۶:۴۸
لینک کوتاه مطلب:

آغاز عملیات اجرایی ۴۰۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی/پوشش ۱۰۰ درصدی مخابراتی جاده جدید مریوان تا پایان مهرماه

با حضور استاندار کردستان عملیات اجرایی احداث ۴۰۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در روستای دوپلوره در محور جاده سنندج به مریوان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم کلنگ زنی این طرح مهم ارتباطاتی، یکی از مهمترین اولویت‌ها ونیاز مردم روستاها را دسترسی کامل به خدمات اینترنتی و مخابراتی نام برد و گفت: طبق آمارهای موجود استان کردستان با ۷۴ درصد برخورداری از پوشش تلفن همراه ۷ درصد از میانگین کشور پایین تر است و برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که ما تا پایان سال به پوشش ۹۰ درصدی برسیم.
وی با بیان اینکه ایجاد ۴۰۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان برای روستاهای سطح استان تعریف شده است گفت:  ۸۶ روستا با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان در مرحله نخست وتا ۳ ماه آینده به صورت کامل و با رسیدن فیبر نوری از خدمات مخابراتی بهره‌مند می‌شوند.
زارعی کوشا دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت را جزو ضروریات زندگی و رونق کسب و کارها عنوان کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور محترم به کردستان مصوبات خوبی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی داشتیم که اجرایی شدن آنها می‌تواند تحول جدی در استان و در این حوزه ایجاد کند.
استاندار کردستان همچنین به عدم پوشش مخابراتی مناسب در جاده جدید سنندج به مریوان اشاره کرد و اظهار داشت:با توجه به احتمال وقوع تصادفات در مسیرهای جاده‌ای ، پوشش آنتن دهی موبایل از ضروریات است که مورد توجه قرار گرفته است.
زارعی کوشا عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پوشش تلفن همراه در محور تیژتیژ- گاران تا پایان مهرماه کامل و ۱۰۰ درصدی خواهد شد.