شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۱:۴۹:۳۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۳ ساعت ۱۳:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

تولیدات موثر فرهنگی و هنری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی/افتتاح خانه‌ی یاریگران زندگی در سنندج

استاندار کردستان کم هزینه‌ترین و موثرترین راه مقابله با اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی را تولید محتواهای موثر فرهنگی و هنری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، در مراسم افتتاحیه خانه یاریگران زندگی بر اهمیت ترویج مسائل فرهنگی و خلق آثار هنری فاخر در این رابطه تاکید کرد و گفت: بیشترین تاثیرگذاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط اقدامات نرم افزاری و گفتمانی موثر اتفاق می‌افتد.
وی افزود ضمن انتقاد از برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری کلیشه ای و غیر موثر تاکید کرد: لازم است رویه‌ها و رویکردها در این خصوص تغییر پیدا کند.
زارعی کوشا با بیان اينکه در پیاده سازی اقدامات فرهنگی توجه به الگوهای موفق کشوری اهمیتی خاصی دارد، اضافه کرد: کردستان به واسطه بافت بومی و فرهنگی مختص به خود به نسبت دیگر استان‌ها کمتر در معرض آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد قرار داشت و اکنون نیز می شود از الگوهای بومی در این رابطه استفاده و بهره‌برداری کرد.
استاندار کردستان استفاده از اساتید حوزه جامعه شناسی و روانشناسی در مرکز یاریگران زندگی و بهره بردن از حضور چهره‌های شاخص هنری برای ارتباط گیری و تاثیر گذاری موثرتر بر دانش آموزان و قشر نوجوان و جوان را حایز اهمیت دانست و گفت:قطعا اگر آموزش ها به دانش آموزان به روش درست انجام شود در آینده مشکلات بسیار کمتری با این قشر وجود خواهد داشت و راه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی کم هزینه و اثرگذارتر خواهد بود.
مرکز یاریگران زندگی  بر اساس تفاهم نامه‌ای میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش استان کردستان با صرف اعتبار یک میلیارد تومان در سنندج ایجاد شده که در آن آموزش‌های لازم  برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان ارائه می‌شود.