جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۴:۴۵:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۷ ساعت ۰۲:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزای پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان/ ضرورت ابتکار و نوآوری در طراحی برنامه‌های فرهنگی

استاندار کردستان در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر ضرورت توجه به ابتکار و نو آوری در طراحی برنامه‌های فرهنگی در راستای اثرگذاری بیشتر تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا به مدیران آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی تاکید کرد که در طراحی برنامه های فرهنگی ابتکار و نوآوری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند، چرا که نسل جدید با گذشته کاملا متفاوت است و اگر موضوعی را بتوان برای آنان به روش درست و اثرگذار نهادینه کرد برای همیشه پذیرفتنی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به کمبود اعتبارات و ضرورت  استفاده درست  و حداکثری از  امکانات تاکید کرد و اظهار داشت: بعضی از برنامه‌ها و مناسبت‌ها نظیر راهیان نور دانش آموزی و اقامه نماز برنامه های ثابت هستند که  باید اعتبارات مربوط به آنها سالانه از سوی وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

وی گفت:اعتبارات و درآمدهای استانی محدود است و به دلیل موانع قانونی امکان جابجایی اعتبارات برای این برنامه‌ها دشوار است ، بر همین اساس باید مسئله به صورت کلی و ریشه‌ای حل و فصل شود.

استاندار کردستان همچنین بر برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت:برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش به سبب اهمیت موضوع باید به صورت مرتب و منظم باشد و هرگونه کوتاهی در این رابطه غیر قابل قبول است. 

زارعی کوشا در پایان از تلاش‌های انجام شده برای انسداد مبادی بیسوادی نیز تقدیر کرد و گفت:با تلاش های انجام شده جایگاه استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری در بستن مبادی بیسوادی است.