جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۲:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۱۰ ساعت ۱۷:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

مصوبات سفر رییس جمهور تسهیل کننده توسعه کردستان / آغاز عملیات اجرایی طلای سقز با سرمایه گذاری هزارو ۳۸۰ میلیارد تومان

استاندار کردستان تحقق مصوبات سفر تیرماه سال جاری رئیس جمهور به کردستان را زمینه ساز و تسهیل کننده  توسعه و پیشرفت کردستان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان،اسماعیل زارعی کوشا در دیدار رئیس جمهور با مردم سنندج  با بیان اينکه مصوبات سفر نخست رییس جمهور به کردستان، بسیار پرحجم تر و برجسته تر از سایر نقاط کشور بود گفت: بی شک با تحقق این مصوبات؛ جهش قابل ملاحظه‌ای  را در همه شاخص های استان شاهد خواهیم بود.
وی تامین آب شرب سنندج را که حدود هشت سال جزو مطالبات جدی مردم بود و امروز با اقدام جهادی و انقلابی دولتمردان به بهره برداری رسید را نشانه عزم و اراده دولت و نظام برای پیشرفت استان نام برد و افزود: در این سفر و با بهره برداری از طرح آبرسانی به سنندج دغدغه تامین آب شرب این مردم به طور کامل برطرف شده است.
استاندار کردستان از پیگیری های وزیر نیرو نسبت به پروژه‌های حوزه آب استان تشکر کرد و افزود: طرح سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج یکی از طرح های بزرگ استان به شمار می رود که برای تامین آب شرب این شهر ۲۸ کیلومتر خط انتقال در سخت ترین مسیر کوهستانی اجرا شد.
زارعی کوشا یادآور شد: اجرای این طرح از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در پایان دولت گذشته حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز به طور کامل به بهره برداری رسید و اینگونه باکیفیت ترین و گواراترین آب در اختیار مردم قرار داده شد.
وی با اشاره به اینکه موضوع توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری کردستان به عنوان یکی از اهداف جدی در اولویت مدیران استان قرار دارد، گفت: همانگونه که بین مردم استان انسجام و وحدت برقرار است بین مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس و همه دست اندرکاران هم همدلی و تعامل مطلوبی وجود دارد که نتیجه آن کسب توفیقات ارزشمند در یک سال اخیر است.
استاندار کردستان اظهار کرد: در سال پایانی دولت گذشته، کردستان از نظر ایجاد اشتغال در جدول رده بندی رتبه سی و یکم را در کشور داشت و باوجود اینکه تعهد استان ۲ برابر شد امسال موفق به کسب رتبه دوم در ایجاد اشتغال شدیم.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران؛ کردستان در سال گذشته رتبه پنجم را از نظر بیکاری داشت و امروز به میانه کشور رسیده است، اضافه کرد: نرخ تورم منتهی به مهرماه سال گذشته در استان ۵۱ درصد بود ولی امروز هفت درصد نسبت به مهر گذشته کاهش داشته است.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  مردم  استان بیش از هر مردمی سهم تلخ محرومیت ناشی از ناامنی را چشیده اند گفت: در ماه های اخیر هم با عدم همراهی با ضد انقلاب و دشمنان، نشان دادند ادارک درستی از اثرات نامطلوب ناامنی بر معیشت و اقتصاد دارند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در منطقه آزاد بانه-مریوان به جدیت در حال انجام است و سرمایه گذارانی از خارج و داخل برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.
استاندار کردستان همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه طلا قلقله سقز در این سفر خبرداد و اظهار داشت: امروز پروژه طلای سقز هم با سرمایه گذاری   یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
زارعی کوشا اضافه کرد: با دستور رییس جمهور و همراهی مجموعه دولت در نیمه اول سال آینده و در سفر بعدی رییس جمهور؛ شاهد افتتاح راه آهن تهران – همدان – سنندج خواهیم بود.