پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۶:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت ۰۱:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

ضرورت استفاده مطلوب از ظرفیت فضای مجازی/تشکیل قرارگاه آسیب‌شناسی فضای مجازی در استان

استاندار کردستان بر ضرورت شناخت و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان که به موضوع بررسی آسیب‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی اختصاص داشت با بیان اينکه وجود دیدگاه‌های مختلف در این رابطه حاکی از عدم شناخت درست مسئله است، گفت:فضای مجازی و استفاده از شبکه های مختلف اجتماعی  در جهان فراگیر است و ما باید با شناختن پتانسیل‌ها  در پی استفاده از آن بستر به بهترین شکل ممکن باشیم.

وی فضای مجازی را جزو متن زندگی اجتماعی و تاثیر گذار بر مقولات مهم سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و افزود:اعتقاد دارم در کشور ما تغییرات نرخ ارز بیش از آنکه حاصل مسائل اقتصادی و سازوکارهای بانکی باشد متاثر از فضای مجازی و اثرات روانی آن بر جامعه است. 

زارعی کوشا تقابل با فضای مجازی در دنیای کنونی که همواره در مسیر تغییر و تحول است  را امری غیر ممکن ارزیابی کرد و اظهار داشت:برای استفاده سودمند و کارآمدسازی فضای مجازی ضرورت تشکیل یک قرارگاه برای آسیب شناسی فضای مجازی با مشارکت تشکل‌های غیر دولتی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و افراد دارای تخصص و شناخت در این حوزه اجتناب ناپذیر است.

استاندار کردستان ایجاد شور و نشاط اجتماعی را از راه‌های کم کردن وابستگی افراد به دنیای مجازی دانست و گفت:ایجاد جذابیت‌های خارج از فضای مجازی باید ایجاد شود و با برخوردهای نرم و ایجابی و تولید محتوای جذاب با بهره گرفتن از المان‌های بومی نسبت به تلطیف و کارکرد بهتر فضای مجازی اقدام کرد.

زارعی کوشا یادآوری کرد:ما در استان کردستان ویژه‌گی‌ها و توانمندی‌های مختص به خود را داریم که با درک حساسیت‌های خاص در این رابطه می‌توانیم اثرگذاری داشته باشیم.

در این جلسه استاندار کردستان عدم اجرایی شدن برخی مصوبات جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را پذیرفتنی ندانست و گفت:دبیرخانه مسئول پیگیری و اجرایی شدن مصوبات است و لازم است به سبب حساسیت مسائل جوانان ، مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی خود  شخصا در جلسات حضور پیدا کنند.