شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۸:۳۴:۰۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۳ ساعت ۰۲:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

جمعیت ۱۱ درصدی سالمندان در کردستان/ تدوین بانک اطلاعات جامع سالمندی زمینه ساز ارائه خدمات مطلوبتر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از جمعیت11 درصدی سالمندان در استان خبر داد و بر ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف برای آنان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان کردستان  با اشاره به مبانی اعتقادی پیرامون ضرورت توجه به این بخش از جامعه و در خواست از جامعه نخبگانی و دانشگاهی برای مشارکت در سیاستگذاری عالمانه در این حوزه اظهار داشت:

اختصاص یک جلسه در سال به منظور ساماندهی امور جمعیت سالمندان استان جای گلایه دارد و برای تاثیرگذاری برنامه ها  باید جلسات این شورا اقلا به صورت فصلی و کمیته های تخصصی آن ماهانه برگزار شود و دغدغه مندانه مسائل این حوزه مورد عنایت دستگاه های مسئول باشد.

رمضانی اذعان داشت: نظام مسائل سالمندان در سطح ملی و استانی باید مشخص شود و در این زمینه تنها نباید صرفا  به مسائل مادی و درمانی _که البته باید تامین هم بشود_  اکتفا شود بلکه با عنایت به اینکه بسیاری از سالمندان احساس تنهایی و طردشدگی از جامعه را نداشته باشند حتما بایستی در حوزه روانی و روحی آنان برنامه مبتنی بر پژوهش های علمی ارايه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به آمار ارائه شده در جلسه  اضافه کرد: باید برای کل جامعه سالمندان استان برنامه‌های حمایتی را مورد توجه قرار دهیم  و تنها درصد کمی از این جمعیت را زیرپوشش خدمات بیمه ای و حمایتی قرار ندهیم. 

وی برایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان تاکید کرد و گفت: چنین بانک اطلاعاتی جامعی مسیر خدمات رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آنها فراهم می سازد. 

رمضانی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما در تامین محتوا و تدوین برنامه‌های مختلف با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در استان مد نظر قرار گیرد.