جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۵:۱۵:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۷ ساعت ۰۲:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

پایان اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی با استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان عنوان کرد که استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان می‌تواند اقدامات متفرقه و جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی در مراودات خارجی را به حداقل ممکن برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالله رشیدی پور در اولین  جلسه هماهنگی روابط خارجی استان کردستان ، گفت: در سالهای قبل بنا بود تا دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مستقر شود که این امر به دلایل گوناگون میّسر نشد.

وی افزود: این مهم در سیاست‌های دولت سیزدهم مطرح و با پیگیری استاندار محترم این  دفتر نمایندگی در استان استقرار یافت.

رشیدی پور به مروادات مطلوب استان کردستان با اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و اظهار داشت: با گشایش دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کارهای متفرقه و اقدامات جزیره‌ای دستگاههای اجرایی تجمیع و مسوولیت آن به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان محول شد و تنها نظارت بر عملکرد بر عهده دستگاههای نظارتی است.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت:  کشور ما در محاصره اقتصادی است و ۴۴ سال تحریم را در کارنامه خود دارد و از سوی دیگر فشارهایی هم بر کشور عراق وجود دارد تا روند مراودات اقتصادی را دچار چالش کند.

رشیدی‌پور گفت: صادرات ما به عراق جایگاه کیفی و اهمیت بالایی به نسبت دیگر کشورها دارد و همه تلاش ما باید بر تقویت همه جانبه این مناسبات باشد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های ترانزیتی مرز باشماق مریوان نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیتهای ترانزیتی مرز باشماق در حوزه زیرساخت در اربعین حسینی بصورت ویژه تقویت شده و امسال انتطار افزایش چندبرابر زائران را داریم.

وی درپایان ازدستگاههای فرهنگی بویژه صداوسیما ی مرکز استان واداره کل فرهنگ وارشاداسلامی خواست بادرنظر گرفتن اشتراکات فرهنگی نسبت به تولید برنامه ونشر کتاب وآثار فرهنگی جهت ایجاد یک رابطه قوی  میان مردم اقلیم کردستان عراق وکردستان ایران  تلاش کنند.

رشیدی پور اضافه کرد: این امر در ورود گردشگر به کشورمان میتواند حائز اهمیت باشد وبرای تحقق این مهم باید با دفتر نمایندگی وزارت خارجه استان همکاری کرد.