پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۳:۰۸:۴۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت ۲۱:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

رشد ۳۲ درصدی فراتر از تعهدات زکات در کردستان/خروج سه هزار خانواده مددجو از چرخه حمایتی کمیته امداد

استاندار کردستان عنوان کرد که استان با رشد ۳۲ درصدی فراتر از میزان تعهد شده در حوزه زکات عملکرد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان کردستان، گفت:عملکرد استان در حوزه زکات بسیار قابل توجه بوده است تا جایی که ۳۲ درصد بیش از میزان تعهد خود عملکرد داشته و به نسبت سال گذشته رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی زکات را مطالبه خداوند از بندگان عنوان کرد و افزود: این رسالت  و فریضه بزرگ دینی بواسطه انقلاب اسلامی و بینش عمیق امام راحل به خوبی در جامعه احیا شده است و در طول این سال‌ها برکات مادی و معنوی فراوانی به همراه داشته است.

زارعی کوشا یادآوری کرد:برکات معنوی زکات فراتر از مسائل مادی بوده است، هرچند به جهت مادی و اقتصادی نیز  زمینه فعالیت و توانمندسازی طبقات محروم جامعه را فراهم کرده است. 

استاندار کردستان با تقدیر از ائمه جمعه،  ماموستایان و روحانیون که در ترویج و احیا فریضه زکات تلاش می‌کنند ، گفت: ما نباید در این بخش  متوقف شویم  بلکه باید هدفگذاری‌های بهتری انجام دهیم تا شاهد تحقق کامل تر این مهم در جامعه اسلامی باشیم. 

زارعی کوشا در ادامه نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) را یک نهاد مقدس و از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد که توانسته است به اقشار محروم و نیازمند خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد از زیر چتر حمایتی این نهاد خارج و توانمند شده‌اند، اظهار کرد:لازم است کمیته امداد اقدامات و تلاش‌های خود را در راستای محرومیت زدایی و توانمند سازی اقشار محروم را به خوبی اطلاع رسانی کند.

در پایان این مراسم با حضور استاندار کردستان ۱۱ نفر از مودیان و مروجان زکات استان مورد تجلیل قرار گرفتند.