شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۳۵:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ساعت ۲۰:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

ایجاد شهرک صنعتی ۷۱۳ هکتاری در کردستان /اختصاص۱۲۵ میلیارد تومان برای تسریع در ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب سنندج/سلامت اداری و مبارزه با فساد دو رویکرد مهم دولت در کردستان

استاندار کردستان از تصویب بزرگترین شهرک صنعتی کردستان به مساحت ۷۱۳ هکتار در شهرستان دیواندره خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که به بررسی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی ، عشایری،شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست اختصاص داشت، گفت:تصویب و ابلاغ  ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی استان در محدوده شهرستان دیواندره گامی بسیار بلند در جهت رشد شاخص‌های اقتصادی ، تولید و اشتغال است.

وی با تقدیر از تلاش‌های استاندار و مدیران پیشین استان که این طرح را کلید زدند، اظهار کرد:لازم است مدیران مرتبط در خصوص پاسخ به استعلامات سرمایه‌گذاری به صورت جدی اقدام کنند تا فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بتوانند در کمترین زمان و بدون دغدغه به این حوزه ورود کنند.

زارعی کوشا گفت:هم اکنون در شهرستان دیواندره تقاضای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری وجود دارد که این مهم در صورت عملیاتی شدن می‌تواند در تولید و اشتغال شهرستان تحول ایجاد کند.

استاندار کردستان همچنین از تصویب ۱۲۵ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای تسریع در اتمام فاز توسعه‌ای و ارتقاء تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج خبر داد و افزود:امیدواریم با تزریق این ميزان اعتبار کار تصفیه‌خانه به اتمام برسد و در آینده نزدیک هم شاهد آبگیری سد ژاوه باشیم. 

زارعی کوشا همچنین  به محور قشلاق گریزه در سنندج و تلاش برای ساماندهی این محور در طی سالیان گذشته اشاره کرد و گفت:مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی همواره از این مسئله به عنوان یک چالش یاد می‌کنند و این در حالی است که این محور می‌تواند یک فرصت بزرگ برای توسعه گردشگری و کسب درآمد محسوب شود.

وی یادآوری کرد: ساماندهی محور قشلاق گریزه نیازمند یک برنامه ریزی و همکاری فرا دستگاهی است و ضرورت دارد این مسئله به صورت‌ جدی در دستور کار قرار بگیرد و یکبار برای هميشه تعین تکلیف شود. 

استاندار کردستان همچنین اختلافات موجود میان شهرداری سنندج و راهداری برای بر عهده گرفتن مسئولیت کمربندی بهشت محمدی را غیرقابل قبول دانست و گفت:برای تعین تکلیف این کمربندی مهم که بخش زیادی از بار ترافیکی شهر سنندج را متحمل می‌شود نمی‌توان منتظر حل اختلاف دو دستگاه شد، بر همین اساس تعین یک کمیته فنی برای تعین تکلیف در این رابطه اهمیت دارد. 

ساماندهی ورودی همدان به سنندج از دیگر تاکیدات مهم استاندار کردستان  برای نوروز و ایام پایانی سال بود.

زارعی کوشا همچنین به برگزاری همایش ملی«تکریم مردم، افزایش بهره‌وری و ارتقا سلامت اداری» با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت:  

موضوع تکریم مردم، افزایش بهره وری و سلامت اداری سه موضوعی بود که مورد تاکید  رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری است که ما نیز باید به این مهم  توجه داشته باشیم.

وی تاکید کرد:سلامت اداری و مبارزه با فساد از رویکردها و سیاست‌های مهم دولت سیزدهم در استان است و با همکاری مناسبی که میان دستگاه‌های نظارتی و اجرایی وجود دارد گام‌های مهمی در این رابطه برداشته شده است.

استاندار کردستان درپایان گفت:سال آینده را با ورود جدی‌تر به حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آغاز خواهیم کرد و تلاش مجموعه اجرایی استان با هم افزایی با سایر سازمان‌ها و نهادها دو چندان خواهد شد.

در یازدهمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کردستان ۲۷ طرح کارگروه امور زیربنایی استان مورد بررسی قرار گرفت.