شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۴:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ساعت ۲۲:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

اجرای طرح های محرومیت‌زدایی در مریوان / گاز به شهر چناره‌ی مریوان رسید/اتمام گازرسانی در شهرستان مریوان

استاندار کردستان  عنوان کرد که بنیاد علوی در آینده‌ای نزدیک، طرح های محرومیت‌زدایی را در بخش‌های سرشیو و کوماسی مریوان آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا  در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به شهر چناره اظهار کرد: قرار است مناطق سرشیو و کوماسی مریوان به قطب خدمات محرومیت‌زدایی بنیاد علوی در کردستان تبدیل شود.
وی مردم منطقه مریوان و بخش سرشیو را سختکوش و دوست‌داشتنی توصیف کرد و افزود: ما هم هر آنچه در توان داریم برای ارائه خدمات بهتر به این منطقه بکار می‌گیریم.
استاندار کردستان خدمت به مردم را وظیفه و افتخار دانست و ادامه داد: امروز شهر چناره با تلاش شرکت گاز و دستگاه‌های دیگر از جمله فرمانداری از گاز بهره‌مند شد که بسیار اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه برای نصب هر علمک ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: در استانی مانند خوزستان با وجود نزدیکی به منابع گازی، هنوز روستاهای بدون گاز وجود دارد، در حالیکه نقاط صفر مرزی نیز از گاز برخوردار است.
همزمان با حضور استاندار کردستان در شهرستان مریوان و گازرسانی به شهر چناره ، ۱۷ روستای بخش های سرشیو و کوماسی نیز از نعمت گاز برخوردار شدند.
به گفته مدیران شرکت گاز کردستان هم اکنون تمامی شهرستان مرزی مریوان به شبکه سراسری گاز متصل و عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۰ روستای دیگر در سطح استان هم آغاز شده است.
در مجموع برای گازرسانی به چناره و ۱۷ روستای دیگر در بخش های سرشیو وکوماسی و همچنین آغاز گازرسانی به ۶۰ روستای دیگر در سطح استان اعتباری  به میزان ۲۳۱ میلیارد تومان هزینه شده است.