شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۱:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ساعت ۱۶:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

آمادگی کردستان برای استقبال از مسافران نوروزی/برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات جاده‌ای /حضور اقلیم کردستان عراق در برگزاری جشن‌های نوروزی

استاندار کردستان عنوان کرد برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی در استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان کردستان ، ستاد خدمات سفر را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت:  کردستان با توجه به جاذبه‌‌هایی که دارد به صورت حتم مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و بر همین اساس لازم است برنامه ریزی های همه جانبه‌ای برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی در سطح استان فراهم شود.
وی با بیان اینکه  تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان منجر به آغاز زودتر سفرها خواهد شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سفرهای نوروزی باید در هماهنگی کامل با فرمانداران شهرستان‌ها مناسب‌ترین شرایط را برای حضور پرشمار مسافران ایجاد کنند.
زارعی کوشا در ادامه به ضرورت نظارت ها و حضور پلیس در جاده‌های استان تاکید کرد و افزود: سال گذشته برنامه‌های خوبی در سفرهای نوروزی  وبا استقرار کمپ ها در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان  برای پیشگیری از تصادفات تدارک  دیده شد که نقش مهمی در کاهش تصادفات ایفا کرد.
وی با بیان اینکه طبق آمار و اطلاعات جمع آوری شده ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد، گفت:در ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۰ ، کردستان بیشترین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات را داشت  اما در آمار اعلام شده توسط وزارت کشور استانهای خراسان جنوبی و کردستان در سال گذشته بیشترین کاهش تصادفات در ۱۰ ماهه را تجربه کردند.
استاندار کردستان تاکید کرد: امسال نیز باید  با هماهنگی‌های مناسبی که صورت گرفته باید به نحوی پیش برویم که شاهد کمترین تصادفات ممکن در سطح جاده‌های استان باشیم.
زارعی کوشا اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به نصب علائم و ایمن سازی مسیرها و نقاط حادثه خیز اهتمام ویژه داشته باشد و ضرورت دارد که گشت‌های نامحسوس نیز در مسیرها فعال شود.
وی گفت: حضور گشت‌های نامحسوس باید توسط رسانه ملی اطلاع رسانی شود تا از بازدارندگی کافی برخوردار باشد ، همچنین با رانندگانی که رفتار پرخطر دارند با قاطعیت برخورد شود.
نطارت بر بازار ، تقویت اوژانس‌ها و تامین پزشک، تامین آرد و نان بیشتر برای شهرستانهای گردشگرپذیر ، استفاده از ظرفیت پارکینگی ادارت و موسسات آموزشی در مراکز شهرها و فعال بودن عابر بانک‌ها در ایام تعطیل از دیگر تاکیدات استاندار کردستان در ستاد خدمات سفرهای نوروزی بود.
زارعی کوشا یادآوری کرد:در ایام تعطیلات نوروزی هیچ معتاد متجاهری نباید در سطح شهرهای استان حضور داشته باشند و این مسئله را فرمانداران با جدیت هرچه تمامتر مورد توجه قرار دهند.
استاندار کردستان در پایان از بر گزاری باشکوه جشن‌های نوروزی بهتر از سالیان گذشته خبر داد و اظهار کرد:برای جشن‌های نوروزی در تدارک اجرای برنامه‌ای مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم که جزئیات آن طی روزهای آینده اعلام می شود.