جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۱:۴۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ساعت ۰۲:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

تامین سلامت وظیفه اصلی است/نقش بی بدیل هنر ورسانه در تقویت فرهنگ ترافیکی

استاندار کردستان تامین سلامت و ارتقاء زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را از اولویت‌های برتر دولت در کنار ایجاد امنیت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در سومین مجمع سلامت استان کردستان گفت:یکی از اولویت دولت‌ها که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز هست تامین سلامت جامعه از هر راه ممکن است.

وی افزود: هر موضوعی که در تضاد با امنیت و سلامت مردم باشد باید کنار گذاشته شود. 

زارعی کوشا یکی از مهمترین نگرانی های کشور را مرگ ومیرهای  ناشی از  تصادفات نام برد و گفت: امروز  هزاران کُشته و زخمی و نقص عضو از تصادفات مساله ای نگران کننده برای کشور محسوب می‌شود. 

وی اضافه کرد: با استناد به آمارهای منتشر شده  چهار و نیم درصد مرگ و میرهای موجود در کشور را تصادفات  به خود اختصاص می دهد که بخشی به نقص زیرساخت ها و بخش دیگر به عدم  فرهنگ سازی در این رابطه برمی‌گردد. 

استاندار کردستان یادآوری کرد:اگر فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کنیم می‌تواند اثر گذاری مطلوبی در بسیاری از حوزه‌ها ایجاد کند. 

زارعی کوشا با بیان اينکه سال گذشته طرحی را در کردستان برای کاهش میزان تصادفات در ایام عید نوروز  اجرایی کردیم و این طرح امسال در همه کشور اجرا می‌شود،اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها روی می دهد اقدام به برپایی کمپ‌هایی در محدوده ی   ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری شهرها کردیم که بسیار توانست اثرگذار باشد. 

وی عنوان کرد: در ۱۰ ماه اول امسال  کردستان استان دوم کشور در کاهش تصادفات بود و امیدواریم با اهتمام مجموعه‌ها امسال نیز بتوانیم  در کاهش آمار  تصادفات در سطح جاده‌های استان موفق باشیم. 

استاندار کردستان نقش هنر و رسانه را در افزایش فرهنگ ترافیکی بی بدیل عنوان کرد و گفت: هنر و رسانه در فراگیر کردن توجه به سلامت نیز می تواند اثر گذار باشد مدیران باید توجه داشته باشند که هزینه کردن  در این بخش عین سرمایه گذاری برای استان است.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد:با ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه بهداشت و درمان در دست اجرا است طی سال‌های آینده شاهد اتفاقات مثبت در جامعه و در حوزه تامین سلامت مردم باشیم. 

در سومین مجمع سلامت استان کردستان با حضور زارعی کوشا از ۷ نفر از مدیران دستگاه‌های اثرگذار در تامین سلامت تجلیل به عمل آمد.