جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۰:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ساعت ۲۳:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

تلاش دولت در راستای تامین زیرساخت ها وجذب سرمایه‌گذار /مهاجرت معکوس باید در شهرستان بیجار شکل بگیرد/آغاز عملیات اجرایی راه آهن زنجان به بیجار

استاندار کردستان به صراحت گفت که تامین زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای حضور در شهرستان بیجار از اولویت‌های دولت در کردستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه ۷ راه آهن زنجان-بیجار -قروه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشوربرگزار شد، گفت:

تلاش ما درشهرستان بیجار باید باید معطوف  به انجام کارهای بزرگ انجام باشد و دلیل این امر در گام اول مردم شریف ، نجیب و همیشه در صحنه این شهرستان و در گام بعدی این است که فرصت‌های بزرگی در بیجار علیرغم همه تلاش های گذشته از دست رفته است 

وی با بیان اینکه  شهرستان بیجار در تامین زیرساخت و حوزه سرمایه گذاری از مناطق مهم مورد توجه است ، عنوان کرد: در جلسات متعددی که با سرمایه‌گذاران برگزار می‌کنم بیجار جزو اولین مناطقی است که به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

زارعی کوشا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۸۸ به کردستان ادر مورد شهرستان بیجار گریزی زد و افزود: باید کاری کنیم که در آینده نزدیک  شاهد  مهاجرت معکوس به شهرستان باشیم  و این امر جز با سرمایه گذاری  و در کنار آن تامین زیرساخت‌ها تحقق نخواهد یافت.

استاندار کردستان عنوان کرد:موضوع همیشگی و جدل من با مدیران استانی اکثرا مربوط به حوزه سرمایه گداری است و تاکید دارم که باید امورات سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود.

وی اضافه کرد: اخیرا یک مورد  سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در استان مطرح است که با یک گیر کوچک محیط زیستی مواجه بود واین در حالی است که این نوع نگاه به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

زارعی کوشا یادآوری کرد:سرمایه‌گذاری های بزرگی در سطح استان و شهرستان در دست انجام است که این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌های حمل و نقل است . 

استاندار کردستان تاکید کرد: مهمترین نیاز ما در کردستان و شهرستان بیجار وحدت و انسجام است و با وجود همه تفاوت ها باید از هیچ اقدامی برای توسعه و رفاه مردم دریغ نکرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه از اعتبارت سفر رئیس جمهور ۲۰ درصد تخصیص ها را به راه آهن همدان به سنندج اختصاص داده‌ایم، گفت:کردستان نیازمند یک تحول بسیار اساسی  در بخش راه و تکمیل کریدور شمال به جنوب از مهمترین مطالبات مردم از دولت سیزدهم است. 

زارعی کوشا ادامه داد: در حوزه راه روستایی ۱۴ ماه پیش ۶۴ درصد میزان راههای آسفالته استان  بود که  میانگین کشور ۸۴ درصد بود.

وی اضافه کرد: در سال گدشته ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی ایجاد شد که سه برابر سالیان گذشته بوده است و این مسیر را باید همچنان  با قوت ادامه دهیم.

عملیات اجرایی قطعه ۷  راه آهن مسیر زنجان-بیجار-قروه  به طول ۱۷ کیلومتر در قانون بودجه سال آینده ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که امروز جمعه با حضور اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان و خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور  آغاز شد.

طول خط راه آهن این مسیر جمعا ۲۹۰ کیلومتر است که با اتمام آن عملا شهرستان بیجار از بن بست خارج و فرصت‌های بزرگ اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای کردستان به ارمغان خواهد آورد.