پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , ۰۶:۰۴:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ساعت ۲۳:۰۹
لینک کوتاه مطلب:

گزارش پُر و پیمان استاندار کردستان از عملکرد یکسال گذشته/کمک ۸۰۰ میلیاردی دولت به شهرداری ها و دهیاری‌های استان/تعین تکلیف ۲ هزار پرونده در شورای برنامه‌ریزی استان

استاندار کردستان در آخرین جلسه شورای اداری استان گزارشی از مهمترین عملکردها و دستاوردهای سال گذشته در حوزه اعتبارات و اشتغال و دیگر اقدامات انجام شده در دیگر بخش ها ارائه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با تقدیر از تلاش تمامی مدیران در طول یکسال گذشته واقدامات اساسی برای پیشرفت و توسعه استان گفت:کردستان بواسطه از دست دادن فرصت‌های گذشته نیازمند همت و کار مضاعف است و این مسیر باید هر ساله تداوم داشته باشد تا به جایگاه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتبارات عمرانی استان هزارو ۶۶۸ میلیارد تومان بود که در سال‌جاری به دو هزار و ۳۰ میلیارد افزایش یافت گفت:از کل اعتبارات عمرانی در سال گذشته تنها ۶۸۱ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد آن محقق شده بود.

زارعی کوشا افزود:  در سال گذشته  ۸۰ درصد تخصیص ها اسناد خزانه و تنها ۲۰ درصد به صورت نقدی بوده است. 

استاندار کردستان همچنین به اعتبارات عمرانی سال‌جاری و افزایش آن به هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت:  ۹۰درصد  از این تخصیص ها که معادل هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان بوده به صورت نقدی و  تنها ۱۰ درصد از محل اسناد خزانه بوده است. 

وی عنوان کرد: علاوه بر  تملک اعتبارات دارایی ها از  محل مصوبات سفر رئیس جمهور دو هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان  تخصیص داشته‌ایم که سرجمع این ارقام رشد چند برابری اعتبارات را نشان می‌دهد. 

وی به بهره‌برداری رساندن طرح آبرسانی به سنندج را از مهمترین اقدامات انجام شده امسال عنوان کرد و گفت: اقدام برای تبدیل ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان از دیم به آبی از محل پایاب سدهای استان در دست اجرا است که از آن جمله بهره‌برداری از دو هزارو ۸۰۰ هکتار از اراضی در پایاب سد گاران مریوان است.

حل مشکل زمین‌های ارتش در سنندج و افتتاح رسمی و کامل خط آهن همدان به سنندج در شش ماهه اول سال آینده  از دیگر موضوعات مورد اشاره استاندار کردستان بود. 

استاندار کردستان عنوان کرد: برای پروژه راه آهن همدان به سنندج ۲۰ درصد از تخصیص های سفر رئیس جمهور را به آن اختصاص دادیم و امیدوارم با پیگیری جدی این طرح مهم به پایان برسد.

وی ادامه داد:روزگذشته نیز قطعه ۷  راه آهن زنجان به بیجار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد که این مهم در آینده استان بسیار اثرگذار خواهد بود.

تعین تکلیف دو هزار پرونده مربوط به سرمایه‌گذاری در شورای امور زیربنایی و کمک ۸۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های و احداث دهیاری در ۱۰۴ روستای  استان از دیگر اقداماتی بود که استاندار کردستان به آنها اشاره کرد. 

زارعی کوشا همچنین به شروع جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان نیز گریزی زد و افزود: مجموع اعتبارات این پروژه که به صورت نقد تامین شده ۵۳۰ میلیارد تومان است و برای سال آینده نیز ۱۲۰ روستای دیگر با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارهدفگذاری شده است. 

استاندار کردستان یکی از مهمترین کارهای انجام شده در استان را تحقق کامل و بیش از تعهدات در حوزه اشتغال نام برد و اظهار کرد:امسال کار بزرگی در حوزه اشتغال صورت گرفت و شورای اشتغال کشور که  با یک متر و معیار همه استان‌ها را سنجیده است، کردستان را در رده سوم کشور از حیث اشتغال ایجاد شده ارزیابی و. معرفی کرده است. 

در آخرین جلسه شورای اداری  با حضور استاندار کردستان ادارات  دامپزشکی، آب وفاضلاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت برق،هواشناسی، درمان تامین اجتماعی، اقتصادی ودارایی،  جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی به عنوان دستگاه‌های برتر طرح شهید رجایی معرفی و از آنان تجلیل شد.