پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۷:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ساعت ۱۴:۰۳
لینک کوتاه مطلب:

نقش موثر ذیحسابان در توسعه استان/تلاش همگان باید معطوف به ایجاد انگاره های مثبت درباره کردستان باشد

استاندار کردستان بر نقش و جایگاه ذیحسابان در دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه همه جانبه استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست صمیمی با ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی و مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصادی و دارایی  و خزانه معین در استان کردستان در روزهای پایانی سال، گفت: هر طرح و پروژه‌ای که در استان اجرایی می‌شود مستلزم صرف اعتبارات است که این هزینه‌ها باید توسط ذیحسابان بررسی و با قوانین تطبیق داده شود.

وی با بیان اینکه بار عمده کار دستگاه‌های اجرایی در نهایت به مجموعه واحدهای تابعه وزارت اقتصادی و دارایی ربط پیدا می‌کند، افزود: لازم است جلسات آسیب شناسانه  ذیحسابان  با مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت مستمر برگزار شود که این امر در پیشبرد سریعتر کارها موثر خواهد بود.

زارعی کوشا ابراز امیدواری کرد در طول سال چند نشست هم اندیشی از این دست با ذیحسابان  برگزار شود تا علاوه بر آسیب شناسی موضوعات بتوانیم راهکارهای بهتری برای انجام کارها در استان پیش بگیریم. 

استاندار کردستان با بیان اينکه ما در استان یک مسیری را در ادامه زحمات گذشتگان شروع کرده‌ایم و آرزو دارم شرایط کار در استان روز به روز تسهیل شود،اظهار کرد:همه تلاش من در طول ۱۶ ماه گذشته این بوده است که توجه جدی مقامات عالی کشور را به استان جلب و ظرفیت‌های آن را به خوبی معرفی کنم. 

زارعی کوشا عنوان کرد: ما نه به عنوان مدیر اداری بلکه به عنوان یک کردستانی باید انگاره های  مثبتی از کردستان در داخل و خارج ایجاد کنیم و هر کس خلاف این رویه عمل کند بی گمان  به استان خیانت می‌کند.

وی در ادامه افزایش قابل توجه اعتبارات عمرانی استان در طول سال را یادآوری کرد و گفت:سرجمع اعتبارات عمرانی در سالی که گذشت حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۹۰ درصد آن به صورت نقد به پروژه‌ها تزریق شده است.

استاندار کردستان همچنین عدم تحقق کامل درآمدهای استانی امسال را به دلیل افزایش ۱۲۰ درصدی به نسبت سال قبل از آن عنوان کرد و گفت: میزان درآمدهای استانی تعیین شده برای سال آینده ۳ هزار میلیارد تومان است که امیدوار به تحقق آن هستیم.

  در این نشست استاندار کردستان از تعدای از مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصادی و دارایی در استان و چند تن از ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی تجلیل کرد.